۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84884659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر راه: همه ظرفیت‌ها برای جابجایی زائران در زمان بازگشت بکار گرفته می‌شود

ایلام - ایرنا - معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای موج برگشت تمامی توان خود را بکار خواهیم گرفت تا مشکلی برای تردد زائران پیش نیاید، گفت: استفاده از مسیرهای جایگزین با رعایت نکات ایمنی و تقسیم آنها در شهرهای نزدیک از جمله نکات مورد توجه برای موج برگشت زائران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهریار افندی‌زاده روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار داشت: راه و شهرسازی استان ایلام به همراه راهداری و حمل نقل جاده ای برای آماده سازی زیرساخت‌های اربعین استان ایلام تلاش‌های فراوانی متحمل شدند اما شمار زیاد زائران در مدت کم وارد استان ایلام و مرز بین المللی مهران شدند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش محدود کشور عراق روزهای گذشته مشکلاتی برای زائران به وجود آورد که با مدیریت به موقع برطرف شد.        

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای موج برگشت می بایست تمام توان خود را بکار ببریم تا مشکلی برای تردد زائران پیش نیاید، تاکید کرد: استفاده از مسیرهای جایگزین با رعایت نکات ایمنی، استفاده از مسیرهای کوتاه برای انتقال زائران و تقسیم آنها در شهرهای نزدیک جهت کم شدن تجمع در مرزها و راهنمایی مسافرین  از جمله نکات مورد توجه برای موج برگشت است.     

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در این نشست گفت: تکمیل ۶ کیلومتر از بزرگراه ایلام- مهران حد فاصل تقاطع روستای چم آب تا تقاطع سه راهی جندالله ، تکمیل مسیر رفت و برگشت تقاطع غیر همسطح صالح آباد، تکمیل پل های کیلومتر ۵۵ و ۵۶ محور در منطقه کنجانچم، تکمیل لایه دوم آسفالت ۲۰ کیلومتر از محور ایلام- مهران و تکمیل دو کیلومتر از مسیر مهران پایانه برکت به صورت ۶ خطه از جمله طرح هایی است که تکمیل آنها برای اربعین سال جاری در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی این مهم تحقق پیدا کرد. 

عبدالله بهادری خاطر نشان کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده جوابگوی حجم عملیات راهسازی در استان ایلام نیست و هم اکنون پیمانکاران مطالبات زیادی دارند که می بایست تمهیداتی برای اعتبارات استان در نظر گرفته شود تا زیرساختهای جاده ای برای سال آینده به طور کامل تکمیل شود.  

بازدید از پایانه مرزی مهران و بازدید از پایانه مسافری برکت و گفت و گو با زائرین و پی گیری مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل از دیگر برنامه های معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در سفر به ایلام و مرز مهران بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha