۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84884490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طرح توسعه شرکت‌های بافتینه و بافتسان ملایر به بهره‌برداری رسید

همدان- ایرنا- طرح‌های توسعه شرکت‌های بافتینه و بافتسان ملایر روز یکشنبه با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در این مراسم گفت: طبق آزمایشات و گزارش‌های سازمان ملی استاندارد، هیچ مشکلی در مورد کیفیت محصولات تولیدی واحدهای صنعتی بافتینه و بافتسان وجود ندارد.

محمدصادق مفتح اظهار داشت: این واحد صنعتی با ماشین‌آلات به روز و کیفیت مناسب محصولات، اشتغال خوبی در سطح شهرستان ملایر و استان همدان ایجاد کرده و مورد حمایت و تایید وزارت صمت است.

وی ابراز امیدواری کرد: طی ۲ تا سه هفته آینده این واحد در مورد قیمت محصولات تولیدی، با صنایع کوچک‌تر مصرف کننده تولیدات این شرکت به توافق برسد.

قائم مقام وزیر صمت، واحدهای صنعتی بافتینه و بافتسان را یکی از حلقه‌های زنجیره تولید عنوان کرد و افزود: این واحد صنعتی طیف وسیعی از محصولاتی که ما ناچار به واردات آنها بودیم را تولید می‌کند و علاوه بر ارزش افزوده، اشتغال مناسبی ایجاد کرده است.

مفتح ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد صادرات محصولات تولیدی این واحد صنعتی به کشورهای همسایه مصرف کننده این محصولات از جمله عراق و ترکیه باشیم.

مدیر طرح توسعه شرکت‌های بافتینه و بافتسان نیز در آیین افتتاح این طرح ها، اظهار داشت: با افتتاح طرح‌ توسعه شرکت بافتسان با ظرفیت تولید هشت هزار تُن در سال، ظرفیت تولید این واحد از ۱۹ هزار تُن به ۲۸ هزار تُن در سال افزایش یافت.

"علیرضا پورمحمدی" افزود: در طرح توسعه این واحد، از الیاف دو جزئی استفاده می‌شود که از استاندارد این تولیدات نرمتر و لطیف‌تر است و کیفیت بهتری برای محصول نهایی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در طرح توسعه شرکت بافتینه نیز با اجرای طرح توسعه‌، ظرفیت تولید این واحد به ۱۵ هزار تُن رسید و یک خط تولید کامل از صفر تا صد در این شرکت اضافه شد.

پورمحمدی اظهار داشت: پارچه‌های متنوع تولیدی در شرکت بافتینه، علاوه بر صنایع بهداشتی در صنایع پزشکی، کیف و کفش قابل استفاده است.

مدیر طرح توسعه شرکت‌های بافتینه و بافتسان گفت: برای اجرای طرح توسعه این شرکت‌ها، بدون استفاده از تسهیلات بانکی، از محل منابع داخلی ۲۵ میلیون یورو هزینه ارزی و بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه ریالی سرمایه‌گذاری شده است.

طرح توسعه شرکت‌های بافتینه و بافتسان ملایر به بهره‌برداری رسید

پورمحمدی یادآور شد: زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر با اجرای طرح‌ توسعه شرکت‌های بافتینه و بافتسان فراهم شده و در حال حاضر در مجموع بیش از ۵۰۰ نفر در این ۲ شرکت به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول کار هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر شرکت‌های بافتینه و بافتسان، ۴۰ واحد تولیدی دیگر نیز در سطح کشور در حال فعالیت داریم که در مجموع با ظرفیت ۷۱ هزار تُن تولید در سال، می‌توانند نیاز کشور را تامین کنند.

به گزارش ایرنا؛ گروه صنعتی بافتینه و بافتسان فعالیت صنعتی خود را از سال ۱۳۶۵ با تولید انواع موکت و نخ‌های پلی پروپیلن آغاز کرد.

این گروه صنعتی در سال ۱۳۸۲ با مجموع سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلار و سرمایه‌گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال در دو مرحله و با استفاده از مدرنترین تکنولوژی روز دنیا نسبت به تولید منسوجات نبافته در شهرستان ملایر اقدام کرد که مجموعا برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha