۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 84884321
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی بهداشتی از موکب های مستقر در شلمچه انجام شد

آبادان - ایرنا - دبیر کمیته اربعین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از انجام بیش از ۲هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی بهداشتی از موکب های خدمت‌رسان در  مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش ایرنا جعفر ربیحاوی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در شلمچه اظهار داشت: نظارت بر موکب‌ها، استراحتگاه‌ها و تاسیسات رفاهی، مراکز بین‌راهی، پایانه‌های مسافربری، آب آشامیدنی در منطقه مرزی شلمچه افزایش یافته است.

وی گفت: کارشناسان بهداشت محیط از ۱۰ شهریور ماه تاکنون در منطقه‌ مرزی شلمچه حضور فعال داشته و بیش از ۱۶۲ مورد سنجش از محیط و مواد غذایی موکب ها ، استراحتگاه‌ها، مراکز پخت غذا و مخازن آب آشامیدنی داشته‌اند.
ربیحاوی اضافه کرد: در همین راستا بیش از  ۲هزار و ۹۰۰ مورد آموزش به صورت چهره به چهره از زائران و متولیان موکب ها انجام  شده ضمن اینکه از دستگاه سنجش برای تعیین میزان نیترات مواد غذایی و میوه نیز  استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت کارشناسان بهداشت محیط در منطقه‌ مرزی شلمچه تا پایان زمان خدمت‌رسانی و استقرار موکب ها در منطقه ادامه دارد.
این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه روزانه هشت تیم ۲ نفره نسبت به پایش و کنترل خدمات در موکب ها اقدام می نمایند گفت: خدمات ارائه‌شده در منطقه مرزی شلمچه تاکنون بیش از ۲هزار و ۴۰۰ نفر ساعت بوده است.

بیش از ۴۰۰ موکب در مسیر و مرز شلمچه مستقر هستند.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha