۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 84884280
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهادی‌زاد: فدراسیون قایقرانی باید نقش قهرمانی را پررنگ کند

تهران- ایرنا- نایب رییس بانوان کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه حضور مردان و زنان همیشه در ورزش قایقرانی هموار بوده، گفت: قایقرانی همانند سایر فدراسیون‌ها باید بتواند نقش قهرمانی را در این ورزش را پر رنگ و ارتباطات بین‌المللی را قوی کند.

مهین فرهادی‌زاد روز یکشنبه در حاشیه مسابقات قایقرانی کاپ آسیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قایقرانی همانند سایر فدراسیون‌ها باید بتواند نقش قهرمانی را در این ورزش را پر رنگ و ارتباطات بین‌المللی را قوی کند. همین کاپ‌ها و مسابقات بین‌المللی می‌تواند زمینه حضور ورزشکاران مستعد را در صحنه قهرمانی پر رنگ کند.

وی بیان کرد: بزرگترین هدف کمیته ملی المپیک قهرمانی و توجه به موضوعات قهرمانی در رشته‌های مختلف است. کمیته ملی المپیک زمینه‌های فعالیت ورزشکاران در بحث قهرمانی را فراهم می‌کند.

نایب رییس بانوان کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که نگاه قهرمانی و جنسیتی در ورزش قایقرانی وجود ندارد گفت: قایقرانی با توجه به اینکه رشته‌های مختلف کانویینگ، رویینگ، کانوپولو و دارگون بوت دارد و در دنیا این ورزش‌ها یک فدراسیون مشخص را دارند. خوشبختانه در سال‌های گذشته زمینه حضور زنان و مردان به خوبی هموار شده و امروز این شرایط فراهم شده تا دختران در بالاترین مرحله قهرمانی که همان المپیک است، نیز بورسیه می‌شوند. فضای حضور زنان به نسبت مردان هموار است، کمیته ملی المپیک در ایجاد توازن برای مردان و زنان، کمک بیشتری می‌کند.

فرهادی‌زاد ادامه داد: در کمیسیون زنان کمیته ملی المپیک بورسیه مختلف داریم و فدراسیون قایقرنی جزئی از بورسیه کمیته ملی المپیک است. دوره‌های زیادی گذاشته شده و دوره‌های آتی در راه است که به زودی انجام خواهد شد.

دریاچه آزادی از ۱۸ شهریورماه میزبان تیم‌های حاضر در کاپ روئینگ آسیا است. این مسابقات تا روز یکشنبه ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

تیم‌های پاکستان، هند، عراق A، عراق B، آرتمیس، ایران جونیور، سایپا و دانشگاه آزاد در این رقابت‌ها حضور دارند.

شرکت‌کنندگان در بخش زنان و مردان در مسافت ۱۰۰۰ و ۵۰۰ متر قایق‌های روئینگ یکنفره و دونفره سبک‌وزن و سنگین‌وزن رقابت خواهند کرد. 

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha