۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 84884236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح خط آهن خرم‌آباد - دورود مورد تاکید دولت سیزدهم است

خرم‌آباد - ایرنا - سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: احیای طرح خط آهن خرم‌آباد- دورود بعنوان یکی از دغدغه های اصلی و ابر پروژه در لرستان در دولت مورد تاکید قرار داشت و امروز با رفع مشکلات مالی، این طرح بزرگ احیا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید نظام الدین موسوی روز یکشنبه در سفر به لرستان و عملیات آغاز به کار پروژه قطار خرم آباد - دورود اظهار داشت: خط آهن دورود- خرم آباد- پلدختر - اندیمشک از همان روزهای آغازین استقرار دولت بعنوان دغدغه ای اصلی مورد تاکید قرار داشت و با وجود مشکلات فراوانی که پیرامون این طرح مطرح بود و فضای ناامیدی بر آن حاکم بود ولی با پیگیری ها جلسات کارشناسی متعدد و تاکیدی که رییس جمهور در سفر استانی به لرستان بر این طرح داشتند اکنون مشکلات رفع شده است.

وی افزود: رییس جمهور در سفر استانی به لرستان تاکید ویژه ای بر این طرح داشتند و بعنوان یکی از طرح های اصلی کشوری مطرح شد که در نتیجه این تلاش ها و پیگیری ها اکنون از لحاظ مالی مشکلات رفع شده است و قرارگاه سازندگی خاتم نیز همانگونه که پیش تر در این طرح همکاری داشته اند امروز که آغاز به کار این طرح است همکاری های لازم را خواهند داشت.

موسوی افزود: چشم انداز ما در این طرح این است که نه تنها خط ریلی تا خرم آباد بلکه تا اندیمشک هم پیگیری شود و در مجلس نیز به ادامه این طرح توجه ویژه خواهیم داشت و همکاری لازم را خواهیم داشت.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به اهمیت این طرح گفت: این طرح فقط طرحی محلی نیست بلکه به لحاظ جغرافیایی نقطه اتصال کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب است که بعد از اتمام کار مطالعاتی خرم آباد مقوله خط پلدختر و اندیمشک پیگیری می شود تا این مسیر بتواند بعنوان کریدور اصلی جنوب به شمال مورد استفاده قرار گیرد و بخش عمده ای از بارهای اساسی بنادر از جنوب را به شمال انتقال دهد و استان لرستان از اثرات این طرح بهره مند شوند.

عملیات اجرایی راه اهن خرم آباد – دروود با قرارداد اولیه چهار هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال به طول ۱۲۱ کیلومتر سال ۹۲ آغاز شد اکا با پیشرفت کمتر از ۴۰ درصد طی سال های گذشته متوقف ماند

این طرح که جزو مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان می باشد  بیش از ۲۰ پل بزرگ و ۳۳ هزار و ۴۷ متر تونل و هفت ایستگاه دارد و اعتبار مورد نیاز برای اتمام ان ۳۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha