تعداد زائران حسینی مازندران از مرز یکصد هزار نفر گذشت

ساری - ایرنا - مدیر کل حج و زیارت استان مازندران گفت: تاکنون یکصد هزار و ۲۸۱ نفر از مردم استان برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه "سماح" ثبت نام کردند و بخشی از آنها اعزام شدند و بخش دیگر نیز از این مراسم بازگشتند.

عباس اسمعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این تعداد افراد در قالب بیش از ۶۵ هزار گروه برای شرکت در اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شدند که این گروها شامل یک تا ۱۰ نفر زائر می باشد.

وی ادامه داد: از این تعداد افرادی ثبت نام شده تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق شرکت کردند و به مازندران بازگشتند و مابقی زائران مازندرانی ثبت نام شده نیز در این کشور به سر می برند.

مدیر کل حج و زیارت مازندران با توجه به دستور اواخر هفته گذشته ستاد مرکزی اربعین حسینی مبنی بر ممنوعیت تردد زائران از مرز زمینی، گفت:  در حال حاضر تنها مسیر اعزام زائران مرز هوایی است .

اسمعیلی افزود: در همین راستا با هماهنگی هایی که پیش از این توسط استانداری مازندران انجام شد هفت سورت پرواز از فرودگاه ساری برای اعزام زائران اربعین حسینی انجام می شود .

وی ادامه داد : زمان شروع این پروازها از ۲۱ شهریور ماه تا ۳۱ شهریور است که بخشی از زائران از این طریق منتقل می شوند .

افزایش تعداد زائران پروازی به اربعین حسینی

مدیرکل حج و زیارت مازندران به هماهنگی های انجام شده برای انتقال ۲ هزار و ۴۰۰ زائر اربعین حسینی گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته و امکان انجام پرواز به عراق این تعداد به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر افزایش یافته است که در مدت زمان مشخص شده این پروازها انجام می شود .

به گفته اسمعیلی ثبت نام از افراد برای حضور در مراسم اربعین حسینی در عراق بدون محدودیت است و در هر استان براساس تعداد تقاضایی که وجود دارد این ثبت نام از طریق سامانه سماح انجام می شود . 

وی با اشاره به شرایط خروج از مرز را داشتن کارت واکسن و تزریق حداقل ۲ دُز واکسن و گذرنامه معتبر با تاریخ ۶ ماه اعلام کرد و گفت :  با توجه به علاقه مندی مردم دیار علوی به اهل بیت (ع) برنامه ریزی ها برای ثبت نام و حضور ۱۲۰ هزار نفر را در اربعین حسینی داریم. 

مدیر کل حج و زیارت مازندران گفت :۲۲۰ دفتر خدمات زیارتی استان نیز ثبت نام زائران اربعین حسینی را انجام می دهند.

به گزارش ایرنا،  زائران برای حضور در پیاده روی اربعین باید در سامانه "سماح" به نشانی اینترنتی   https://samah.haj.irثبت نام کنند که ورود به این سامانه بسیار آسان و با استفاده از تلفن همراه(موبایل) و رایانه خانگی قابل انجام است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha