۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 84883260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اضافه شدن ۹ عضو جدید به تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی

تهران- ایرنا- اتحادیه جهانی کشتی ۹ نفر را به فهرست تالار مشاهیر خود اضافه کرد.

به گزارش ایرنا، اتحادیه جهانی کشتی با برگزاری مراسمی در بلگراد میزبان مسابقات قهرمانی جهان، ۹ نفر را به فهرست تالار مشاهیر خود اضافه کرد.

نام سائوری یوشیدا و کائوری ایچو دو کشتی‌گیر زن ژاپن که ۷ مدال طلای المپیک و ۲۳ مدال طلای قهرمانی جهان را در کارنامه دارند، در بین ۹ اسطوره‌ای بود که به تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی راه یافتند.

سائوری یوشیدا و کائوری ایچو زمانی که کشتی زنان برای اولین بار در المپیک ۲۰۰۴ آتن به بازی‌های المپیک اضافه شد توانستند مدال طلا به دست بیاورند و الهام بخش نسل بعدی خود شدند.

ایچو زمانی تاریخ‌ساز شد که اولین کشتی‌گیر و اولین ورزشکار زن در تاریخ المپیک لقب گرفت که چهار مدال طلای متوالی المپیک را به‌دست آورد. او در بیشتر دوران حرفه‌ای خود در وزن ۶۳ کیلوگرم رقابت کرد. پس از پیروزی بزرگ ایچو در المپیک ۲۰۱۶ ریو برای چهارمین طلای خود، او جایزه «افتخار مردم» که دولت ژاپن برای تجلیل از افرادی در ورزش، سرگرمی و فرهنگ اعطا می‌کند را به‌دست آورد.

ایچو در سال ۹۶ چند هفته رای آموزش کشتی‌گیران بانوان کشورمان در ایران حضور پیدا کرد.

از دیگر اعضای جدید تالار مشاهیر در کشتی فرنگی، پرتی اوکولا از فنلاند و گئورگ برچئانو از رومانی بودند که هر ۲ برنده طلاهای المپیک و جهان هستند.

در کشتی آزاد برادران آمریکایی جان و بن پیترسون نیز وارد تالار مشاهیر شدند.

هیتومی اوبارا از ژاپن قهرمان کشتی زنان دیگر فردی بود که وارد فهرست تالار مشاهیر اتحادیه جهانی شد.

در رده مربیان، یوری شاهمرادوف از روسیه نیز وارد فهرست تالار مشاهیر شد. او که در سال ۱۹۷۰ قهرمان جهان و سه بار قهرمان اروپا شد و مربی ۱۶ کشتی‌گیر زن و مرد بوده است که بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۲ به چندین مدال طلای المپیک دست یافته‌اند.

در نهایت اورستس مولینا داوری که در چهار دهه مختلف در المپیک قضاوت کرد نیز به این فهرست اضافه شد. او که مدت‌ها مربی و سرداور بود از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ سمت نایب رئیسی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی را در اختیار داشت.

مولینا در سال‌های ۱۹۸۰، ۱۹۸۴، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ مسابقات المپیک را قضاوت کرده است.

از کشورمان رسول خادم، مهدی خالدی، عبدالله موحد، امامعلی حبیبی، جهان پهلوان غلامرضا تختی و پهلوان منصور مهدی‌زاده در تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی حضور دارند.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha