۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84883232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه‌اندازی مرکز سرطان پستان در خراسان جنوبی نیاز به حمایت دارد

بیرجند - ایرنا - سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان در استان نیاز به حمایت‌های مسئولان دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی ابراهیمی روز شنبه در دیدار با نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: سرطان پستان یکی از مهمترین عوامل تهدید کننده مادران و دختران است.

وی تاکید کرد: برای به حداقل رسیدن تعداد بیماران مبتلا به این بیماری و درمان مبتلایان باید بیش از پیش تلاش کنیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: جهاد دانشگاهی خدمات شایسته‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی در کشور ارائه می‌کند که دارای دو ویژگی منحصر شامل خدمات با کیفیت بالا و تعرفه پایین است.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که در هفته‌های اخیر صورت گرفت، قول پرداخت نیمی از هزینه‌های اولیه تامین یکی از مهمترین تجهیزات مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان توسط یکی از نهادهای انقلابی کشور داده شده است.

ابراهیمی گفت: در صورت همراهی مسئولان استان در پرداخت مابقی هزینه خرید این دستگاه، سنگ بنای ایجاد مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان در جهاد دانشگاهی استان گذاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: محدودیت‌های استان خراسان جنوبی و برخی استان‌های همجوار در زمینه شناسایی و تشخیص زودهنگام این بیماری و دسترسی نداشتن سریع و آسان این خدمات برای بانوان استان، چالشی است که چنانچه مورد پیگیری و اقدام عاجل قرار گیرد، خواهد توانست نجات بخش امنیت جانی، روانی و مالی شمار قابل توجهی از خانواده های این دیار باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای در خصوص ماموریت جهاد دانشگاهی برای تشکیل شبکه ملی تشخیص زودرس و درمان سرطان پستان با متولی‌گری پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی ابلاغ کردند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی این آمادگی را دارد تا در این زمینه ورود جدی کند که این اقدام نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی نمایندگان استان، دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

ابراهیمی یادآور شد: پژوهشکده معتمد (سرطان پستان)، وابسته به جهاد دانشگاهی برای توسعه خدمات پیشگیری و درمان زودهنگام این بیماری در سطح کشور از واحدهای جهاد دانشگاهی که شرایط اولیه را فراهم کنند، حمایت می‌کند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و لازم است خدمات جهاد دانشگاهی در استان بیش از پیش معرفی شود.

حسین خسروی ضمن اعلام حمایت از جهاد دانشگاهی در پیگیری ایجاد مرکز پیشگیری و درمان سرطان بانوان، اقدام برای بهبود اوضاع مردم استان را از وظایف ذاتی همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان کشور برشمرد و بر پیگیری برای تحقق مطالبات مردم در چارچوب قوانین و در راستای محرومیت‌زدایی از استان تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha