مکرون فرانسویان را به استفاده از تولیدات داخلی فراخواند

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری فرانسه از مردم کشورش خواست تا با خرید و مصرف محصولات فرانسوی از کشاورزی و صنایع غذایی کشورشان حمایت کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون دیروز (جمعه) در اجلاس سالانه کشاورزان جوان که در منطقه بُس (Beauce) برگزار شد، «حاکمیت کشاورزی و غذایی» را «مادر نبردها» در مورد جنگ اوکراین، بحران تغییرات اقلیمی و بحران انرژی خواند.

وی خطاب به مردم کشورش گفت: ما در حال گذار از دور بسیار ویژه، جدی و دشواری هستیم که بسیج همه مردم را می‌طلبد.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: این حاکمیت کشاورزی و غذایی کاملا ضروری است (...) و مادر (مشکلات ناشی از) جنگ است و ما به همه هموطنانمان نیاز داریم تا بدانند که خرید و مصرف تولیدات فرانسوی، کلید حفظ این حاکمیت است.

مکرون با اشاره به تدابیر مختلفی که در ماه‌های اخیز از سوی دولت و برای حمایت از بخش کشاورزی اتخاذ شده است، بر اهمیت «خروج از وابستگی» به غلات و واردات از روسیه و بلاروس و نیز اهمیت مقابله با روند افزایشی بهای انرژی به عنوان «سلاح جنگی مسکو»، تاکید کرد.

مکرون پیش از این نیز در اظهاراتی خطاب به مردم کشورش در مورد بحران انرژی، از تلاش برای قطع کامل وابستگی به گاز روسیه سخن گفت و آنان را به صرفه‌جویی به منظور جلوگیری ازاجرای سیاست جیره‌بندی فراخواند.

پیش از آن نیز با اشاره به مسائل و مشکلات پیش‌روی کشورش از جمله بحران انرژی، هشدار داده بود دوره فراوانی و بی‌مبالاتی به پایان رسیده و زمان فداکاری فرارسیده است.

اتحادیه اروپا تاکنون شش بسته تحریم را علیه روسیه تصویب کرده است که بر مبنای آخرین مورد آن صادرات نفت مسکو به کشورهای عضو تا پایان سال ۲۰۲۲ (دی ماه) به‌طور کامل متوقف می‌شود. این تحریم‌ها تا کنون با افزایش بهای سوخت به افزایش بی سابقه تورم در این کشورها منجر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha