استاندار همدان: پروژه راه‌آهن همدان به ملایر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد

همدان-ایرنا- استاندار همدان در جریان بازدید از پروژه ‌های زیرساختی حوزه راه استان، گفت: پروژه راه آهن همدان - ملایر به عنوان یک طرح زیرساختی، از پیشرفت فیزیکی خوب و قابل قبولی برخوردار است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری همدان، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز جمعه در بازدید از پروژه‌های اجرایی شرکت زیرساخت راه‌های استان همدان اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌ها و اعتباراتی که در سفر رییس جمهور برای پروژه‌های زیرساختی استان در نظر گرفته شد تلاش می کنیم این طرح‌ها به سرعت تکمیل و آماده شوند.

وی اظهار داشت: پیمانکار و مجری طرح را مکلف کردیم که به کار خود سرعت ببخشند، تا بتوانیم یک‌ ایستگاه راه آهن در شان مردم همدان احداث و راه اندازی کنیم.

استاندار همدان در خصوص بازدید خود از این پروژه ها، گفت: با همراهی مسوولان دستگاه‌های اجرایی در حوزه زیرساخت و عمران از پروژه‌های زیرساختی سطح استان بازدید و پیشرفت روند اجرایی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. 

قاسمی فرزاد تصریح کرد: دراین زمیته، پروژه راه‌آهن همدان به ملایر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه نخستین بازدیدی که انجام دادیم از راه‌آهن همدان، ایستگاه آن و مسیر منتهی به این ایستگاه بود، گفت: طرح چهارخطه کردن مسیر منتهی به این ایستگاه نیز به سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پروژه بعدی که از آن بازدید شد، راه‌آهن همدان به ملایر است، اظهار داشت: این پروژه در ۲ بخش تعریف شده که بخش اول پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و تقریبا به سرعت در حال انجام است و بخش دوم نیز نیاز به خاک‌برداری دارد.

استاندار همدان ابراز امیدواری کرد که با اعتباراتی که در سفر رییس جمهور به استان به این پروژه‌ها اختصاص یافت، اقدامات لازم برای تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها انجام شود.

به گزارش ایرنا، همدان با داشتن ۲ خط آهن جداگانه یکی از محورهای ارتباطی استان‌های غربی است و دولت سیزدهم کمر همت بسته تا با بهره برداری از ۲ خط آهن همدان-ملایر و همچنین همدان-سنندج، این استان را به شاهراه ریلی غرب کشور تبدیل کند.

طرح راه آهن همدان - ملایر به طول ۷۵ کیلومتر با هدف گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و آسان سازی ارتباطات و ترانزیت کالا به ویژه زائران عتبات عالیات در حال ساخت است.

کاهش ترافیک جاده‌ای به عنوان بخشی از طرح کلی راه‌آهن غرب کشور محسوب می‌شود که علاوه بر اهداف یاد شده کاهش مسیر ریلی تهران به مرز خسروی را نیز در پی دارد.

این خط ریلی در ۲ قطعه ساخته می شود که قطعه نخست آن به طول ۴۱.۵ کیلومتر از ایستگاه راه آهن همدان آغاز و پس از عبور از ایستگاه های گل کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی می شود.

راه آهن همدان - ملایر به دلیل کاهش مسیر حدفاصل تهران تا ملایر، نسبت به مسیر فعلی تهران - قم - اراک - ملایر جاگزینی مناسب برای ترانزیت کالا و مسافر بین تهران و ملایر ارزیابی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha