۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84882420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمان نوازی مردم ایلام از زائران اربعین به دنیا اثبات شده است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اربعین فرهنگ مهمان نوازی و ولایتمداری مردم استان ایلام را به خاطر پذیرش حجم بسیار زیاد در سطح ملی و در دنیا نشان داده است و خدمات رسانی آنها به زائران در تاریخ ماندگار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: اربعین زمان مناسب معرفت افزایی برای زائران و خادمان است و اکنون با توجه به شرایط مرز و تعداد بسیار زیاد زائران، باید همه مردم استان به یاری زائران شتافته و به آنها خدمت رسانی کنند و با توجه به محدودیت های موجود ایستگاه های صلواتی، کمک های مردمی از جمله تهیه آب معدنی مد نظر باشد.

وی افزود: امام حسین (ع) برای آگاهی بخشی و نجات انسان ها از گمراهی و ضلالت جان خود را ایثار کرد و هماهنگونه که نماز ستون دین است، نهضت عاشورا و اربعین ستون ولایت پذیری است.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: اربعین در امتداد حادثه عاشوراست که امروزه نقشی بی بدیل، مسوولیت آفرین و سپر دفاعی در برابر تهاجم فکری، شبهه افکنی و فرهنگی دشمنان دارد و دشمن در طول سال تمام تلاش خود را برای دین زدایی جامعه ما بکار می برد اما با فرا رسیدن موسم اربعین، حضور جمعیت انبوه زائران در اربعین خنثی کننده هجمه های دشمن می شود.

کریمی تبار با بیان اینکه اربعین نماد ظلم ستیزی است، تاکید کرد: اربعین عامل اتحاد، تقویت روحی، معنوی و همبستگی امت اسلامی فارغ از هرگونه رنگ، زبان و نژاد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha