۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبر: 84882362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حامد کرزی خواستار بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان شد

تهران- ایرنا- حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین افغانستان با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی سوادآموزی بار دیگر خواستار بازگشایی مدارس دخترانه در این کشور شده و از «امارت اسلامی» خواست تا زمینه تحصیل را برای تمام مردم کشور فراهم سازد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آوا، حامد کرزی در رشته توئیتی نوشت: دسترسی به تعلیم و آموزش از جمله اساسی‌ترین حقوق انسان هاست که ملت‌ها را به تعالی و رفاه می‌رساند.
 
کرزی گفته است: «آرزو دارم علمای کرام، بزرگان و متنفذین کشور، تعلیم و تحصیل جوانان عزیز ما، اعم از دختران و پسران را تشویق کنند. »
 
رئیس جمهوری پیشین افغانستان همچنین از«امارت اسلامی» درخواست کرده است تا مکاتب متوسطه دخترانه را در سراسر کشور بازگشایی کند و زمینهٔ تعلیم و آموزش را برای تمام کودکان افغان فراهم سازد.
 
این چندمین بار است که حامد کرزی خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه در کشور می شود.
 
«امارت اسلامی» بیش از یکسال است که دختران را از رفتن به مدرسه بازداشته و دلیل آن را آماده سازی زیرساخت ها برای ایجاد فضای امن و مصون برای دختران و نیز اختلاف نظر علما عنوان کرده است.
 
با این حال، مدارس دخترانه در ولایت هایی مانند بلخ و جوزجان از سال اول تا ۱۲ فعال است و اخیرا گزارش شده که در ولایت پکتیا نیز مردم و مدیران آموزشگاه های دخترانه تصمیم به بازگشایی این مدارس گرفته اند؛ گزارشی که از سوی برخی مقام های امارت اسلامی هم تایید شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha