عملیات آبرسانی به روستاهای مشگین‌شهر تسریع می‌شود/ آبرسانی به ۱۷ روستای گرمی طی روزهای آینده

اردبیل-ایرنا- فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل از تسریع در اجرای خط آبرسانی ۱۰ کیلومتری بخش نقدی از توابع شهرستان مشگین شهر خبر داد و گفت: با تمکیل ایستگاه پمپاژ آبرسانی آرانچی به موران طی روزهای آینده ۱۷ روستای این شهرستان از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

به گزارش روز جمعه ایرنا سردار غلامحسین محمدی اصل در جریان بازدید از پروژه‌های آب رسانی بخش نقدی از توابع شهرستان مشگین‌شهر ضمن تاکید برلزوم تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به روستاهای این بخش، دستورات لازم را برای تکمیل پروژه تا دو هفته آینده صادر کرد.

همچنین در جریان این بازدید سرهنگ عباس نوظهور مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان طول خط ابرسانی به بخش  نقدی را ۱۰ کیلومتر عنوان کرد و از دو برابر شدن  نیروی کار برای تسریع در تکمیل این پروژه خبر داد.

علیرضا نعمت سلطانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل هم با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده از سوی شرکت آبفای استان برای رفع موانع و کمبودهای تجهیزات مورد نیاز این طرح برای همکاری نهایی با سپاه قول مساعد داد.

در همین زمینه هماهنگی‌های لازم با شرکت برق استان برای پمپاژ و برق رسانی پروژه انجام شد.

 ایستگاه پمپاژ آبرسانی آرانچی به موران طی روزهای آینده افتتاح می‌شود

 سردار محمدی اصل همچنین در جریان بازدید از پروژه ایستگاه پمپاژ آبرسانی آرانچی به موران شهرستان گرمی، از افتتاح  این پروژه در روزهای آینده خبر داد.

با راه اندازی ایستگاه پمپاژ آرانچی به موران، ۱۷روستای تابع شهرستان گرمی از نعمت آب شرب بهرمند می‌شوند.

تجهیز ایستگاه پمپاژ آرانچی با اعتبار بیش از ۵میلیارد تومان هزینه انجام گرفته و سیستم برق رسانی و تجهیز آبرسانی ایستگاه توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) به اتمام رسیده است.

بر اساس این گزارش طبق تفاهم نامه بسیج سازندگی با شرکت آب و فاضلاب استان؛ قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به ۴۵۴ روستای استان آبرسانی می‌کند.

استان اردبیل بویژه  در بخش های شمالی با مشکلات و چالش‌های جدی کم آبی مواجه است و کمبود آب خطر مهاجرت روستاییان را تشدید کرده است. انتظار می رود با تکمیل آبرسانی به روستاهای استان و تامین آب پایدار در این روستانها زمینه ماندگاری روستاییان فراهم شده و مهاجرت معکوس به این مناطق شکل بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha