هلال احمر کرمانشاه به بیش از ۲۷ هزار زائر اربعین خدمات رسانی کرد

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اسکان بیش از ۲۶ هزار زائر اربعین تا شب گذشته گفت: در پی استمرار حضور باشکوه زوار، بیش از ۸ هزار نفر از زائرانی که در شهرستان قصرشیرین امکان عبور از مرز را نداشتند در اردوگاه‌های برپا شده، پایانه مرزی و اماکن عمومی اسکان داده شدند.

محمدباقر محمدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: امدادرسانی به ۱۳۰ مصدوم ناشی از گرمازدگی در خروجی مرز خسروی انجام شد و ۵ خودرو آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۵ تیم عملیاتی این عملیات را پوشش دادند.

وی از برپایی بیش از ۷۵۰ تخته چادر در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۶۷۰ تخته موکت و ۹۳۵۰ تخته پتو در اردوگاه‌ها و پایانه مرز خسروی توزیع گردید.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان تعداد آب معدنی توزیع شده را ۴۲۵۰بطری عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد ۵۲۵۰ قرص نان، ۱۶۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۵۸۷۰ جلد بروشور آموزشی در بین زائرین توزیع گردید.

وی بهره‌مندی ۵۸۷۰ نفر از آموزش های چهره به چهره را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر دانست و اذعان داشت: ۱۰ چادر خیمه نماز در اردوگاه‌ها برپا گردید و ۳۲۷۸ نفر نیز از خدمات تیم‌های سحاب، فضای دوستدار کودک و دیگر خدمات فرهنگی استفاده کردند.

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به حلب و سپس ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha