۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۵:۳۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84882160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت فرانسه از کاهش قیمت گاز روسیه و مخالفت با محدودیت هزینه ال ان جی

تهران - ایرنا - خبرگزاری تاس گفت که فرانسه از طرح اتحادیه اروپا برای محدود کردن قیمت گاز روسیه که از طریق خط لوله وارد اروپا می شود، حمایت می کند، اما با اعمال هر گونه محدودیت بر هزینه LNG مخالف است.

به گزارش ایرنا از  خبرگزاری تاس ، رویترز روز پنجشنبه به نقل از یک منبع وزارت انرژی فرانسه اعلام کرده که کشتی‌های حامل LNG می‌توانند انتخاب کنند که به کدام  بندر تماس بگیرند. «اگر ما قیمت LNG را محدود کنیم و کشورهای دیگر مانند ژاپن و کره جنوبی این کار را نکنند، LNG فقط به آن‌ها می‌رسد، نه ما.»

او همچنین اضافه کرد که فرانسه نسبت به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای سقف درآمد واحد برای تولیدکنندگان برق تردید دارد. با استفاده از گاز

رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل در ۷ سپتامبر اعلام کرد که تصمیم گرفته است پیشنهادی برای تعیین سقف قیمت گاز روسیه برای بررسی در شورای اتحادیه اروپا ارائه کند.

وی تاکید کرد که اجرای این اقدام پس از توافق با کشورهای جامعه می تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد.

به گزارش روزنامه پولیتیکو، کمیسیون اروپا می خواهد قیمت گاز روسیه در اتحادیه اروپا را در سطح ۵۰ یورو در هر مگاوات ساعت یا حدود ۵۲۰ یورو به ازای هر ۱۰۰۰ متر مکعب محدود کند.

وزرای انرژی اتحادیه اروپا نهم سپتامبر ( روز جمعه ) در نشست غیررسمی در بروکسل،پیشنهادی را بررسی خواهند کرد که براساس آن همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید مصرف برق را ۱۰ درصد و در ساعات اوج مصرف ۵ درصد دیگر کاهش دهند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha