۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84881936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهنم در قاره سبز؛ تجربه داغ ترین تابستان سه دهه گذشته در اروپا

تهران – ایرنا – آژانس رصد زمین موسوم به کوپرنیک گزارش داد که موج گرما و خشکسالی در اروپا، داغ ترین تابستان را در این قاره طی سه دهه گذشته رقم زد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا  از خبرگزاری بلومبرگ، متوسط دما از ژوئن تا اوت سال جاری (تیر -  مرداد) ۰.۴ درجه سانتیگراد بالاتر از گرمترین تابستان قبلی در سال ۲۰۲۱ بود، در حالی که دمای هوا در ماه گذشته ۰.۸ درجه سانتیگراد بیش از گرمترین اوت در سال ۲۰۱۸ سنجیده شد.

تغییرات آب و هوایی به افزایش تقریبی ۱.۱ درجه سانتیگراد دمای جهانی از زمان قبل از صنعتی شدن منجر شده است.

گرمایش جهانی، باعث رویدادهایی چون خشکسالی و امواج گرما می شود که هر دو اروپا را در تابستان سال جاری به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

براساس این گزارش، اسپانیا و فرانسه در سال جاری صحنه وقوع بدترین آتش سوزی ها طی دهه ها بوده اند و رکورد دمای بالا در چند نقطه در غرب اروپا شکسته شده است.

طبق آمارهای منتشر شده، تابستان سال جاری همچنین داغ ترین تابستان در انگلیس دستکم از سال ۱۸۸۴ بوده است.

دانشمندان می‌گویند که انگلیس دیگر یک کشور سردسیر نیست و باید خود را برای مواجهه با تشدید گرمای هوا در سال‌های آینده وفق دهد.

آن‌ها هشدار داده‌اند که اگر این کشور تدابیر لازم را در پیش نگیرد، هزاران شهروند با خطر مرگ روبرو خواهند شد و به زیرساخت‌ها خسارت های گسترده ای وارد خواهد آمد. دانشمندان و سیاستمداران، این وضعیت اضطراری را به طور مستقیم با تغییرات اقلیمی مرتبط می‌دانند.

در این میان، آمریکای شمالی نیز یکی از گرمترین تابستان ها را تجربه کرده است.

وضعیت اضطراری آب و هوایی بدین معناست که شرایط آنقدر حاد است که «ممکن است افراد سالم و آسیب پذیر دچار بیماری و یا تلف شوند». اعلام هشدار قرمز همچنین این معنا را می‌دهد که اختلالات گسترده‌ای در خدمات بهداشتی، مدارس و حتی نیروگاه‌های هسته‌ای ایجاد خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha