اجرای طرح کاربینی نقش برجسته‌ای در توسعه آموزش‌های مهارتی نوین دارد

اراک - ایرنا - رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اجرای طرح کاربینی نقش برجسته ای در توسعه آموزش‌های مهارتی نوین دارد که در این راستا تدوین تقویم این طرح در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «رضا باجولوند »روز پنجشنبه در آیین انعقاد تفاهمنامه مرکز آموزش فنی و حرفه ای با چند واحد تولیدی استان مرکزی در اراک، افزود: هدف از اجرای طرح کاربینی آشنایی بیشتر مربیان با صنعت است تا بتوانند به آسانی نیازسنجی را انجام دهند و به عنوان سفیر مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای در صنایع پیوند آموزشی را بین صنایع و مراکز آموزشی خود توسعه دهند.

وی ناکید کرد: حضور مربی در صنعت به طور قطع، آورده‌ای برای صنعت و حوزه آموزش دارد و طرح کاربینی مشابه سایر کشورها در توسعه‌ آموزش‌های مهارتی نوین می‌تواند به عنوان راهکار مفید مورد نظر قرار گیرد.

رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: در ماه‌های آتی، مربیان مهارتی برای شرکت در دوره‌های کاربینی و یا تجربه‌اندوزی در استان مرکزی حضور پیدا می‌کنند و این اداره کل به عنوان نماینده مرکز تربیت مربی استان می‌تواند در ادامه مسیر برنامه‌های کارآموزی را پیاده‌سازی کند و با توجه به زیرساخت‌ها حتی می‌توان شبکه تخصصی مربیان را در استان ترسیم کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز در این آیین بیان داشت: توانمند سازی مربیان آموزش فنی و حرفه ای و به تبع آن کیفی سازی آموزش‌های مهارتی و به روز رسانی سرفصل‌ها و آشنایی بیشتر استادکاران با تحولات بازار و صنایع را از جمله اهداف این تفاهمنامه است.

«حمیدرضا رستمی» گفت : با مشارکت مدیران صنایع استان و با توجه به ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان موجود در دیار آفتاب ،استان مرکزی به عنوان  قطب کاربینی مشاغل مربیان مهارتی کشور مطرح است.

وی افزود: با توجه به رویکرد دولت مردمی و انقلابی  بر تسریع رشد و شکوفایی اقتصادی از طریق فعال سازی ظرفیت‌های شرکت‌های صنعتی و استقرار صنایع مادر تخصصی و پیشرو در استان مرکزی این اداره کل تلاش کرده است تا با اجرای مدلهای مختلف آموزشی ارتباط خود با صنایع را تقویت و در راستای رفع نیازهای مهارتی این بخش گام بردارد.  

در پایان این آیین، تفاهمنامه‌های جداگانه‌ای با شرکت‌های لجور تولید کننده جرثقیل و بالابرهای صنعتی ، ماشین سازی اراک تولید کننده تجهیزات سنگین صنعتی در ایران و خاورمیانه و هسکو بزرگترین مرکز تعمیر و نگهداری ماشین آلات راهسازی ، معدنی و کشاورزی در کشور به عنوان واحدهای پذیرنده طرح  منعقد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha