۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84881709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیز دونده‌های نوجوان همدانی برای مسابقات آسیایی

۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۵۳
کد خبر: 84881709
خیز دونده‌های نوجوان همدانی برای مسابقات آسیایی

همدان- ایرنا- دونده‌های همدانی پس از ماه‌ها تمرین مستمر مزد زحمات خود را در مسابقات انتخابی تیم ملی در رده سنی نوجوانان گرفتند و در مهم‌ترین ماراتن انتخابی کشور، بهترین نتیجه تاریخ دو ومیدانی را در استان به ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی نوجوانان کشور در بخش پسران تیم استان همدان به عنوان نخست دست یافت و شرایط ورزشکاران جهت شرکت در اردو آماده‌سازی تیم ملی کشورمان در این رده سنی نیز بررسی شد.

بر همین اساس تیم همدان با کسب ۹۶ امتیاز با اقتدار قهرمان شد و تیم استان گلستان موفق شد با کسب ۷۵ امتیاز در جایگاه دوم قرارگیرد، همچنین استان خوزستان با کسب ۴۳ امتیاز جایگاه سوم تیمی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

سال گذشته و در پایان دوره قبلی این مسابقات تیم استان کردستان با کسب چهار مدال طلا و سه مدال برنز قهرمان شد و تیم‌های گلستان و یزد به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند و همدان نتوانست بر سکوی برترین‌ها قرار بگیرد اما امسال قدرتمندانه ظاهر شد و در بین ۲۵۰ دونده شرکت کننده با شایستگی قهرمان شد.

۹ مدال رنگارنگ رهاورد انتخابی تیم ملی

تیم دو ومیدانی نوجوانان استان همدان در مسابقات قهرمانی کشور (انتخابی آسیایی کویت) با کسب ۶ مدال طلا ۲ نقره و یک برنز و ۲ مقام چهارمی با اقتدار قهرمان شدند.

این مسابقات در ۱۰ ماده و با حضور دوندگان برتر از سراسر کشور در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار و در نهایت با قهرمانی دوندگان استان همدان به کار خود پایان داد.

پارسا فامیل بابایی بدون تردید ستاره تیم منتخب دو ومیدانی همدان در این مسابقات بود و توانست ۲ نشان طلا را برای کاروان استان همدان کسب کند.

پارسا فامیل بابایی بدون تردید ستاره تیم منتخب دو ومیدانی همدان در این مسابقات بود و توانست ۲ نشان طلا را برای کاروان استان همدان کسب کند.

فامیل بابایی ابتدا در یکصد متر موفق به کسب مدال طلا شد و بالاتر از سایر حریفان بر سکوی قهرمانی ایستاد و سپس در ماده ۲۰۰ متر این افتخار را تکرار کرد تا ستاره مسابقات شود.

در ماده ۳۰۰ متر همدانی‌ها عنوانی کسب نکردند و در ۸۰۰ متر هم جایگاهی نصیب این استان نشد اما در ماده هزار و ۵۰۰ متر سجاد موسالو توانست به نشان نقره دست یابد.

همچنین در ماده سه هزار متر متین شهبازی دیگر دونده همدانی به نشان طلا رسید و در رشته ۱۰ هزار متر هم محمدحسن الست توانست مقام قهرمانی را نصیب تیم همدان کند.

اما در ماده ۱۱۰ متر با مانع که شمار دونده‌ها پرتعداد بود نیز امیرحسین زندی موفق به کسب مدال طلا شد و یاسین گل محمدی در همین ماده پنجم شد.

یاسین گل محمدی در ۴۰۰ متر با مانع عملکرد بسیار خوبی کسب کرد و نشان طلا را تصاحب کرد و یاسین امیدی در پرش ارتفاع چهارم شد.

در پرتاب وزنه هم پوریا قائمی چهارم شد و در امدادی سوئدی هم تیم منتخب همدان در سکوی دوم قرار گرفت.

خیز دونده‌های نوجوان همدانی برای مسابقات آسیایی

شانس بالایی برای سهمیه آسیایی کویت داریم 

رییس هیات دو ومیدانی استان همدان با اشاره به عملکرد این استان در مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: با نتایج درخشان کسب شده شانس بالایی برای سهمیه آسیایی کویت داریم.

«مسعود بنوان» افزود: در پایان این دوره از مسابقات در هر ۲ بخش دختران و پسران با نظر کمیته نوجوانان و جوانان و رده‌های سنی پایه فدراسیون و کارشناسان کمیته‌های تخصصی نیز پیرامون شرایط ورزشکاران برتر جهت شرکت در اردو آماده‌سازی تیم ملی کشورمان به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مسابقات قهرمانی آسیا از ۲۱ الی۲۴ مهر ماه سال جاری به میزبانی کشور کویت برگزار می‌شود و معتقدم نتایج کسب شده منجر به سهمیه بیشتر برای استان خواهد شد.

بنوان خاطرنشان کرد: کمیته فنی فدراسیون دو ومیدانی نسبت به انتخاب دونده‌های منتخب تصمیم گیری می‌کند و امیدواریم بیشترین سهمیه را کسب کنیم.

قدردانی مربیان و انگیزه دونده‌ها هستیم

رییس هیات دو ومیدانی استان همدان با قدردانی از تلاش مربیان و انگیزه بالای دونده‌ها در این مسابقات، گفت: خوشحالیم که ماه‌ها تمرین دونده‌ها زیر نظر مربیان باتجربه و موفق دو ومیدانی استان جواب داد.

بنوان افزود: برای رسیدن به این موفقیت برنامه ریزی منسجم داشتیم و ماه‌ها تمرین مستمر را در همدان دنبال کردیم و معتقدم عملکرد درخشانی را به ثبت رساندیم.

وی اضافه کرد: اعضای کمیته فنی هیات دو ومیدانی همدان را مربیان، کارشناسان و پیشکسوتان خبره و با سابقه درخشان تشکیل داده‌اند که کمک شایان به رشد و پیشرفت قهرمانان داشته‌اند.

گفتنی است؛ سجاد موسالو، امیرحسین زندی، محمدپارسا فامیل بابایی، پوریا قائمی و محمدحسن الست از همدان، محمد سلگی از نهاوند، یاسین امیدی از ملایر و متین شهبازی از کبودرآهنگ ترکیب تیم منتخب همدان در این مسابقات کشوری را تشکیل دادند.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار دونده در مواد مختلف است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha