سرپرست آموزش و پرورش مازندران : هیچ کلاس‌ درسی در مازندران بدون معلم نخواهد بود

ساری - ایرنا - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اظهار این‌که همه شرایط برای بازگشایی و حضور دانش‌آموزان در مدارس فراهم شده است ، گفت : هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن کمالی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که همه بخش های جامعه مطالبه گری از آموزش و پرورش دارند و اصلاح امور در این بخش  ضروری است ، افزود : همه نهادها باید به کمک آموزشی پرورش برای بازگشایی مدارس بیایند.

وی ادامه داد : طرح مهر آموزش و پرورش برای باز گشایی مدارس با ۶ کارگروه از جمله نیروی انسانی در حال انجام وظیفه است تا هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

سرپرست آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد : ساماندهی و نقل و انتقال معلمان برنامه جدی در آموزش و پرورش استان است و در واقع ساماندهی با توجه به تقاضای جا به جایی از غرب استان به مرکز و شرق بسیار سخت و طاقت فرسا شده است .

وی توضیح داد : به رغم این که مصوبات دانشگاه فرهنگیان در ساماندهی پذیرفته شدگان شرایط را برای محل خدمت طبق استخدام نیروی انسانی مشخص کرده است ، اما طبق آمار یکهزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای انسانی که تعهد خدمت در غرب استان دارند ، متقاضی انتقال به  مرکز و شرق هستند ، در حالی که تقاضا و تعهد استخدام این افراد در غرب مازندران است ولی پس از یک سال انجام وظیفه و بعضاً در همان ابتدا تقاضای انتقال به مرکز و شرق استان را دارند.

او افزود : البته در حال بررسی هستیم که چرا نیروی انسانی بومی در غرب استان حاضر به استخدام در این بخش نیستند و فرصت به افراد مرکز و شرق استان می رسد ولی این افراد پس از قبولی تقاضای جا به جایی دارند. 

کمالی گفت : تقاضای برگشت معلمان از مدارس غرب استان به مرکز  معضل جدی آموزش و پرورش مازندران است.

وی برآورد ثبت نام دانش آموزان سال تحصیلی جدید در استان را  ۵۳۵ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد : تا کنون ۵۱۱ هزار نفر از دانش‌آموزان در سامانه ثبت نام کردند.

کمالی تعداد مدارس دولتی مازندران را چهار هزار و ۸۵۲ واحد و تعداد مدارس غیر انتفاعی را یکهزار و ۴۴۰ واحد اعلام کرد و گفت : ۱۰۳ هزار دانش‌آموز برابر با ۲۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می کنند.

وی افزود : باید از ظرفیت مردم برای پیشرفت مدارس در همه بخش ها استفاده کرد.

سرپرست آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد : مشارکت اولیا در همه بخش ها برنامه ریزی شده است اما  دریافت شهریه ممنوع است.

وی گفت : آمادگی اجتماعی برای بازگشایی مدارس در استان در قالب پسا کرونایی نیاز است که برنامه های آن در حال انجام است.

کمالی وضعیت ثبت نام و توزیع کتب درسی در مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : حدود ۲۰منیلیارد تومان برای تجهیز مدارس نیز هزینه شده است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha