۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84881576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۵۹ درصدی بستری‌های کرونا در گیلان؛ ۱۱۰ نفر بستری هستند

رشت - ایرنا - آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان طی یک ماه اخیر افزون بر ۵۹ درصد کاهش یافته و بر اساس آمار امروز پنجشنبه ۱۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آمار بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ که در خیز هفتم نزدیک ۳۵ روز روند افزایشی داشت، تقریبا از سیزدهم مرداد ماه امسال روند کاهشی داشته و همچنان این سیر نزولی ادامه دارد.

آمار بستری های مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان در یک هفته اخیر نیز کاهش چشمگیری داشته و تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان از ۱۶۷ نفر به ۱۱۰ نفر رسیده که کاهش ۳۴ درصدی داردو

رنگ قرمز "بسیار پرخطر" کرونا نیز بر اساس ارزیابی جمعه گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تقشه کرونایی گیلان خارج شد و شهرستان‌های استان در این نقشه نارنجی "پرخطر" و زرد "نسبتا پرخطر" هستند و رنگ آبی فعلا جایی در نقشه کرونایی گیلان ندارد.

بر این اساس، شهرستان‌های بندرانزلی، ماسال و لاهیجان در نقشه کرونایی گیلان در رنگ‌بندی نارنجی و املش، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، تالش، صومعه‌سرا، سیاهکل، فومن، لنگرود، آستارا، رودبار، شفت و رودسر در رنگ بندی زرد "نسبتا پرخطر" قرار دارند.

تاکنون ۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۶۱۲ نفر در گیلان دُز اول، ۲ میلیون و ۵۹ هزار و ۴۹۵ نفر دُز دوم،  یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۶ نفر از گروه‌های هدف دُز سوم و ۸۵ هزار و ۳۱۶ نفر دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: بر اساس آمار امروز "پنجشنبه" ۱۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۶ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند ضمن اینکه ۲۹ بیمار در بخش ICU بستری بوده و ۳۴ بیمار نیز بدحال هستند.

دکتر فردین مهرابیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: بیشترین آمار بستری‌های مبتلا به کرونا با ۴۹ درصد از مجموع بستری‌ها مربوط به بیمارستان‌های رشت است.  

وی افزود: برای تداوم روند کاهشی بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در گیلان ضروریست تا شهروندان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، به تکمیل واکسیناسیون نیز اهتمام داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی از زوار گیلانی خواست تا برای انجام واکسن و یا تکمیل واکسیناسیون به مراکز فعال در شهرستان‌های مختلف استان مراجعه کنند.

هم‌اکنون ۲۲۰ مرکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن کرونا در استان گیلان فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha