روزانه ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین  از قم عازم مهران می‌شود

قم - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: برای انتقال زائران اربعین با تمهیدات صورت گرفته به طور میانگین روزانه ۱۱۰ دستگاه اتوبوس از پایانه مرکزی کوثر این استان به سمت مهران حرکت می‌کند.

حسین زنجیرانی فراهانی روز پنجشنبه در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ تاکید کرد: عملیات انتقال زائران اربعین از قم به سمت مهران تنها در پایانه مرکزی کوثر صورت می‌گیرد و در هر روز به طور متوسط پنج هزار زائر از این طریق به مرز می‌رسند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها امروز (پنجشنبه) و فردا (جمعه) شلوغ‌ترین روزهای تردد زائران برای سفر از قم به سمت مهران است، به همین دلیل از کسانی که می‌توانند سفر خود را به روزهای آینده موکول کنند می‌خواهیم حتما این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به نحوه تهیه بلیط سفر اربعین از مبدا قم، ادامه داد: نمایندگان اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در پایانه مرکزی کوثر حضور دارند و نام نویسی از افراد متقاضی سفر را انجام می‌دهند، سپس این نمایندگان فرم‌های تهیه شده را به شرکت‌های مسافربری می‌دهند و پس از صدور بلیط آن را از شرکت‌ها دریافت کرده و به دست متقاضیان می‌رسانند.

زنجیرانی فراهانی تاکید کرد: فروش بلیط اتوبوس به صورت روزانه صورت می‌گیرد و بازرسان این اداره‌کل بر نحوه فعالیت شرکت‌های مسافربری استان در این ایام نظارت دارند و تاکنون هیچ مسافر متقاضی سفر به مهران برای شرکت در مراسم اربعین در پایانه مرکزی قم جا نمانده‌است.

وی افزود: قیمت بلیط اتوبوس از قم به سمت مهران برای هر نفر بسته به نوع اتوبوس (اتوبوس‌های وی آی پی با گنجایش‌ مسافر متفاوت) از ۳۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان می‌باشدکه این نرخ به صورت کشوری تعیین شده‌است.

وی با بیان این که پیش‌بینی‌های لازم برای مدیریت سفر بازگشت زائران نیز انجام شده‌است، ادامه داد: در زمان بازگشت مسافران اربعین نیز چند نفر از پرسنل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در مرز مهران حضور دارند و به زائران این استان برای پیدا کردن اتوبوس‌های قم کمک خواهند کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha