۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84881466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار ثبت نام زائران زنجانی اربعین در سامانه سماح از ۳۷ هزار نفر گذشت

زنجان - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: آمار ثبت نام زائران این استان در سامانه سماح به ۳۷ هزارو ۶۷۳ نفر رسید که از این تعداد، ثبت نام ۲۹ هزارو ۶۸۱ نفر قطعی شده است و این تعداد عازم سفر هستند.

ابراهیم احدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام اربعین حسینی در استان افزود: بر این اساس می توان گفت  آمار کنونی ثبت نام شدگان زیارت اربعین    استان به میزان سال ۹۸ رسیده است بطوری که شاهد رشد متقاضیان برای این سفر معنوی هستیم.

وی با بیان اینکه طی سال ۹۸ شمار ثبت نام زایران اربعین در استان زنجان ۳۷ هزارو ۶۰۰ نفر بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۱۰ روز به اربعین حسینی باقیمانده شمار ثبت نام شدگان در مقایسه با مدت یاد شده روند افزایشی دارد و پیش بینی ها نیز از استقبال روز افزون زنجانی ها حکایت دارد.

این مسوول با تاکید بر اینکه استقبال زیاد زایران حسینی به طور حتم ترافیک و ازدحام بیشتری را در مرزهای کشور ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: طبق آمار مسوولان ازدحام مراجعه کنندگان به مرز خسروی بیش از ۴۰۰ درصد ظرفیت متقاضیان بوده که حتی برای ساعاتی روند کار دچار اختلال شده بود و بر این اساس از زائران درخواست می شود  با حفظ آرامش و شکیبایی تشریفات خروج از کشور را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به گرمای هوا، زائران آب نوشیدنی کافی به همراه داشته باشند و از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنند، اظهار داشت: مساله مهم داشتن گذرنامه معتبر از سوی زائران حسینی است که در این خصوص شرایط گذر موقت نیز حل شده و در این میان نکته مهم ثبت نام در سامانه سماح است که بهره مندی از خدمات بیمه و همچنین تسهیلات سه میلیون تومانی قرض‌الحسنه سفر از مزایای آن محسوب می شود.

احدی افزود: بررسی ها نشان می دهد ۹۵ درصد متقاضیان زیارت اربعین این استان مرز مهران را در ثبت نام انتخاب کرده اند و این در حالی است که گزینه های دیگری در این خصوص برای گذر از مرز اعلام شده که توجه به این نکته مهم ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: روند کنونی و استقبال بیش از حد زنجانی ها برای حضور در این سفر معنوی، رخداد تاریخی و بی سابقه ای را نشان می دهد که با مقایسه سال های قبل بیانگر وجود این مساله مهم است.

این مسوول از از زائران حسینی خواست، با توجه به استقرار موکب های زنجانی ها در کشور عراق از محل آن کسب اطلاع و خدمت مورد نیاز خود را از آنها دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha