۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۱۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84881432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۶ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده، ۲۵۶ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۴۹ روستا استان اختصاص یافته است.

حسین امامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بالغ بر ۱۸۸ روستای غیربرخوردار و روستاهای دارای تنش آبی به طرح موافقت‌نامه ملی اضافه شده است.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی این روستاها در قالب یک قرارداد جدید با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز خواهد شد و بخشی از روستاهای تک خانواری یا دو خانواری استان با سیستم آبرسانی سیار مدیریت خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: عملیات آبرسانی به ۵۸ روستا در یک سال گذشته در استان عملیاتی شده است که در هفته دولت ۱۷ روستای آن به بهره‌برداری رسید.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی پایدار می‌شوند.

امامی عنوان کرد: از ۲۶ مجتمع آبرسانی روستایی در دست انجام، عملیات اجرایی ۲۳ مجتمع به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: عملیات آبرسانی به سه مجتمع باقیمانده شامل مجتمع‌های خونیک چهارتنگ، خوشاب و القار درویش آباد نیز هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: مجری این طرح در شهرستان‌های نهبندان، درمیان و سربیشه قرارگاه شهید ناصری و در هشت شهرستان دیگر استان نیز بسیج سازندگی این طرح را اجرایی خواهد کرد.

وی گفت: ضریب برخورداری آب در روستاهای استان ۹۴.۶ درصد و ضریب بهره‌مندی آب در روستاهای استان ۷۵.۶۷ درصد است.

امامی افزود: در حال حاضر ۳۸۰ تا ۴۵۰ روستا در استان به طور دائم و یا در ماه‌های گرم سال به سبب افزایش مصرف به صورت سیار آبرسانی می‌شوند و برای اکثر روستاها آب حمل شده به صورت سیار در مخزن تزریق می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha