۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۰۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84881429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش شبه‌نظامیان کُرد از سوی آمریکا در شمال سوریه

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند، نیروهای آمریکایی در شمال سوریه به شبه‌نظامیان کُرد «یگان‌های مدافع خلق» (ی. پ. گ) آموزش نظامی دادند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نیروهای آمریکایی تمرین‌های نظامی برای نیروهای کُرد یگان‌های مدافع خلق در نزدیکی روستای «تقل بقل» واقع در جنوب شهرک مالکیه در مثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، حدود ۲۵۰ نفر از شبه نظامیان کرد، برای استفاده از تسلیحات سنگین، خودروهای زرهی و بمب‌های صوتی توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیدند.

این گزارش می‌افزاید، آمریکا سه‌شنبه شب حدود ۴۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی از نوع «هامر» و «برادلی» برای استفاده در این تمرین مشترک به منطقه ارسال کرده بود.

منابع خبری صبح روز چهارشنبه گزارش دادند که یک کاروان سلاح و ادوات و تجهیزات لجستیکی نیروهای آمریکایی از عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی "الولید" در ریف منطقه القامشلی وارد مناطق شمال شرقی استان دیرالزور سوریه شد.

با شکست گروه تروریستی داعش در سوریه در اواخر آبان ماه سال ۱۳۹۶ و پیش از آن در عراق توسط ارتش‌های این دو کشور و نیروهای مقاومت اسلامی، آمریکا که بازوی خود را در سوریه و عراق از دست داده بود، اقدام به تقویت نظامیان خود بدون اجازه و موافقت دولت دمشق در سوریه کرد.

از همان زمان یانکی‌ها با ورود غیر قانونی به سوریه اقدام به سرقت و فروش نفت این کشور کرده‌اند که تاکنون نیز ادامه دارد.

پیش تر وزارت خارجه سوریه اعلام کرده بود که اقدامات نظامیان آمریکایی در غارت و تجارت غیرقانونی منابع نفت و گاز سوریه با همراهی گروه‌های تروریستی مسلح تجزیه طلب تحت حمایت واشنگتن، در بخش استخراج، تامین، توزیع و سرمایه گذاری نفت، گاز و منابع زیرزمینی این کشور، ۱۰۷.۱ میلیارد دلار خسارت به سوریه وارد کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha