۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۲۶
کد خبر: 84881371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از پنج هزار زوار اربعین در قصرشیرین اسکان یافتند

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، از اسکان بیش از پنج هزار نفر در اردوگاه‌های اسکان اضطراری شهرستان قصرشیرین خبر داد.

«محمدباقر محمدی» در گفت وگو با ایرنا افزود: از زمان بسته شدن مرز خسروی تا ساعت ۲۳ چهارشنبه شب شانزدهم شهریور ماه بیش از پنج هزار نفر در اردوگاه‌های اسکان اضطراری، مدارس و اماکن عمومی اختصاص یافته اسکان داده شدند که در مجموع تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر اسکان داده شده‌اند و از خدمات جمعیت هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

وی به حضور نیروهای عملیاتی اسکان اضطراری در کنار اردوگاه‌ها اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ تخته چادر با امکانات رفاهی از جمله موکت و پتو در اردوگاه‌ها برپا شده است و در صورت هرگونه نیاز به برپایی چادر جمعیت هلال احمر در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، تردد زوار از مرز خسروی قصرشیرین به علت استقبال زوار اربعین طی چند روز اخیر به اوج خود رسید و در روز چهارشنبه به علت ازدیاد زوار طرف عراقی آمادگی لازم را برای جابجایی آنها نداشت.
«بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه و دیگر مدیران استان با حضور در مرز خسروی و اندیشیدن تمهیدات لازم زوار باقی مانده را از مرز عبور دادند و هم‌اکنون وضعیت مرز خسروی به حالت عادی برگشته و از روز پنجشنبه تردد هموطنان در این مرز انجام خواهد شد.
خسروی نزدیکترین مرز به کربلای معلی 
به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به  حلب و سپس ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.
با هماهنگی که با مسوولان عراقی صورت گرفته زوار اربعین حسینی روزانه می توانند از ساعت پنج صبح تا ۱۷ عصر از مرز خسروی عبور کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha