۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۳۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84881204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: دولت مشکلات معیشتی روحانیون کردستان را برطرف کند

سنندج- ایرنا- نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست توجه ویژه‌ای به معیشت روحانیون اهل سنت و تشیع کردستان به ویژه در روستاها داشته باشد و برای رفع مشکلات آنان گام بردارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن فتحی روز چهارشنبه در همایش نقش امام حسین(ع) در وحدت امت اسلامی در کامیاران اظهار داشت: دولت باید به قشر روحانی استان کردستان بیش از سایر افراد توجه کند و گوشه‌ای از مسائل معیشتی آنان را که خواسته‌ای به حق است، برطرف کند.

وی اضافه کرد: تاکنون کسی پاسخگوی حجم مطالبات و مشکلات حاد علمای اهل سنت و تشیع کامیاران نبوده است، اما تلاش می‌کنیم با هم افزایی با دولت، حداقل‌ها را برای آنان فراهم کرده و دغدغه‌هایشان را رفع کنیم.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در ادامه به شخصیت امام حسین(ع) و ارادت مسلمانان به آن شخصیت بزرگوار پرداخت و افزود: حب و دوستی رسول‌ خدا (ص) به امام حسین(ع) در کتب مختلف روایت شده است و ما نیز به خود می‌بالیم که رهرو نوه پیامبر(ص) و دوستدار ایشان هستیم.

فتحی با بیان اینکه عاشورا درس ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و نفاق بود، یادآور شد: امروز اربعین مرزهای جغرافیایی و اعتقادی را از بین برده و هر کسی با هر دیدگاهی به امام حسین(ع) می‌بالد و عشق می‌ورزد.

وی به سفر رییس جمهور به کردستان اشاره کرد و گفت: در این سفر، ۴۰ درصد منابع مالی به کریدور شمال - جنوب و حوزه کشاورزی اختصاص یافت که در نهایت به کامیاران ربط داشت و این مهم نوید بخش آینده‌ای خوب برای شهرستان است.

امام جمعه اهل تشیع کامیاران هم گفت: فضای این شهرستان، آرام و همدلانه و توام با هم‌افزایی بین مسوولان و مردم اهل سنت و تشیع است.

حجت‌الاسلام احمد زارعی وضعیت ماموستایان و روحانیون اهل سنت در روستاها را در بحث معیشت بغرنج عنوان کرد و خواستار توجه مسوولان برای رفع مشکلات این قشر فرهیخته شد.

شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha