۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84881067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان خواستار تعامل با آمریکا بر پایه اعتماد متقابل شد

تهران - ایرنا - شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که کشورش طی چند سال اخیر شاهد تداوم اختلافات و تنش در همکاری‌های دوجانبه با آمریکا بوده است، خواستار تعامل سازنده میان اسلام آباد و واشنگتن براساس اعتماد و احترام متقابل شد.

به‌ گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «محمد شهباز شریف» که در اسلام‌آباد میزبان هیاتی از کنگره آمریکا بود بر لزوم تعامل سازنده و پایدار بین دو کشور بر اساس احترام، اعتماد و درک متقابل تاکید کرد.

اسلام‌آباد طی یک دهه اخیر همواره از سیاست دوگانه کاخ سفید در بحث روابط دوجانبه و نگاه طلبکارانه در خصوص تحولات منطقه‌ای از جمله وضعیت افغانستان و تنش‌ها در شبه قاره انتقاد کرده و از طرف آمریکایی تقویت اعتماد در تعاملات و همکاری‌ها را انتظار دارد.

ناظران سیاسی در پاکستان معتقدند که شکست آمریکا در افغانستان بار دیگر تشنج در روابط آن با اسلام‌آباد را افزایش داده و کاخ سفید درصدد انتقام گیری از پاکستان به دلیل نتایج صفر در جنگ افغانستان است. 

دفتر نخست وزیری پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای درباره دیدار شهباز شریف با هیات کنگره آمریکا اعلام کرد: هیئت نمایندگان کنگره آمریکا طی سفر ۳ روزه در پاکستان حضور یافت. این هیات میزان خسارت و رنج های انسانی ناشی از سیل در پاکستان را ارزیابی و از برخی مناطق سیل زده کیز بازدید کرد و جلساتی را با مسوولان پاکستانی برای بررسی راه ها و ابزارهای کمک به این کشور برگزار کرد. 

به عقیده کارشناسان در پاکستان، مناسبات این کشور و ایالات متحده همچنان تحت تاثیر اختلافات و بی‌اعتمادی متقابل است و  اسلام‌آباد تلاش می کند روابطی فراتر از مطالبات امنیتی واشنگتن و یا وضعیت افغانستان با امریکا داشته باشد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha