۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84880978
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هفت نشان رنگارنگ آسیایی رهاورد کوراش کاران خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- سرمربی تیم ملی کوراش گفت: کوراش کاران جوان خراسان شمالی در رقابت های آسیایی تایلند، ۲ نشان طلا، سه نشان نقره و ۲ نشان برنز کسب کردند.

رضا مهنان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیا از دیروز ۱۵ شهریور سالجاری به مدت ۲ روز در تایلند برگزار شد که خراسان شمالی به عنوان نماینده تیم ملی با کسب هفت نشان به لحاظ تیمی در جایگاه دوم این رقابت ها قرار گرفت.

وی افزود: ازبکستان با کسب ۶ طلا و یک نقره در جایگاه نخست و هندوستان نیز با کسب سه نقره در سکوی سوم این رقابت های آسیایی ایستاد.

مهنانی با اشاره به اینکه کوراشکاران در هشت وزن با یکدیگر به رقابت پرداختند گفت: در وزن ۵۵ کیلوگرم سید حبیب مهنانی، در وزن ۶۰ کیوگرم مهدی قره قاش و در وزن ۶۶ کیلوگرم امیرحسین حبیب‌پور به ترتیب به نشان برنز، طلا و نقره دست یافتند.

وی اضافه کرد: در وزن ۷۳ کیلوگرم رامین احمدزاده در جایگاه دوم، در وزن ۸۱ کیلوگرم ابوالفضل فتحی در جایگاه سوم، در وزن ۱۰۰ کیلوگرم پوریا مهمانی در جایگاه دوم و در وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم نیز محمدرضا وحدانی در جایگاه نخست این رقابت ها ایستاد.

سرمربی تیم ملی کوراش یادآور شد: در وزن ۹۰ کیلوگرم نیز امیر محمدی بریمانلو در دور نخست حریفی از هند را شکست داد و در دور دوم به مصاف حریفی از تاجیکستان رفت اما در حالی که تا لحظات پایانی از حریف خود پیش بود، به یکباره بازی را واگذار و از دور رقابت ها حذف شد.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد.

این استان با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha