امکانات رفاهی و خوابگاهی دانشجویی در دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد

اردبیل-ایرنا-رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه توسعه و افزایش امکانات رفاهی و خوابگاهی در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر تعداد خوابگاه‌های متاهلین در دانشگاه‌ها به یک هزار و ۶۰۰ خوابگاه رسیده و تلاش می‌کنیم در یک برنامه پنج ساله خوابگاههای مورد نیاز دانشجویان متاهل را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هاشم داداش پور روز چهارشنبه در هفتادمین نشست معاونان دانشجویی که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی خلاء ها و نارسایی‌های موجود در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته ضمن اینکه بسترهای لازم هم برای ارائه آموزش و امکانات رفاهی و خوابگاهی در دانشگاه‌ها فراهم شده تا دانشجویان با مشکل و کمبود آموزش و تغذیه مواجه نشوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان از افزایش تجهیزات و زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی دانشجویان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است که با توجه به مقدورات و بودجه‌های در اختیار و منابعی که از طریق خیرین به دست می‌آوریم، تجهیزات، زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی دانشجویان را افزایش دهیم.

داداش پور افزود: تا سال گذشته تنها یک هزار و ۲۹۶ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های کشور وجود داشت که امروز این آمار  یک هزار و ۶۰۰ خوابگاه رسیده و امید است با تلاش دانشگاه‌ها، حمایت سازمان برنامه و بودجه و همت خیرین، در یک برنامه پنج ساله خوابگاه‌های مورد نیاز دانشجویان در دانشگاه احداث شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه با اشاره به نقش دانشگاه‌ها به ویژه در شهرهای دور از مرکز در توسعه جوامع گفت: دانشگاه‌ها عامل پیشرفت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و اگر متولیان مراکز آموزش عالی به نقش خود واقف باشند و همچنین درگیر مشکلات مالی و اداری فرصت‌گیر نشوند، با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق می‌توانند منشأ اثر و برکات زیادی باشند و در افزایش اعتماد عمومی و مشارکت مردم ایفای نقش کنند.

داداش پور ارتباط و تعامل دانشگاه و صنعت را زمینه‌ساز اشتغال جوانان جویای کار و نیز خوداتکایی مالی دانشگاه‌های صنعتی دانست و گفت: دانشگاه و صنعت دو نهاد کلیدی هر جامعه‌ای در دنیای دانایی محور محسوب می‌شوند و ثمره تعامل این دو نهاد، شکوفایی دانش، صنعت و اشتغال است.

وی گرایش دانشجویان به رشته‌های هنر و ادبیات خارجی را یادآور شد و گفت: تا ۱۰ سال پیش دانشجویان به رشته‌های فنی و مهندسی گرایش داشتند اما در سال‌های  اخیر تقاضا به سمت رشته‌های هنر و ادبیات خارجی تغییر پیدا کرده است.

 معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه باید جلوی بحران عاطفی و مهارت‌های اجتماعی دانشجویان در دانشگاه‌ها گرفته شود افزود: این بحران‌ها دانشجویان را تحت تاثیر خود قرار داده  و در صورتی که جلوی آنها گرفته نشود اثر آن در حوزه‌های مختلف خود را نشان خواهد داد.

داداش پور گفت: تغییر در نگرش‌ها نیازمند گذر زمان و روند تدریجی است و اگر مراکز علمی وآموزشی نتوانند درخصوص تغییر سبک زندگی دانشجویان گامی بردارند، چالش‌های جدی شکل خواهد گرفت.

هفتادمین نشست معاون دانشجویی د انشگاه‌های کشور به مدت۳ روز در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha