به گزارش خبرنگار ایرنا ، دولت سیزدهم در بیستم اسفند ماه سال گذشته در قالب هفدهمین سفر استانی به مازندران سفر کرد و یکی از شاخص ترین و مهم ترین دستاورد این سفر تصویب حدود ۱۷ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منطقه شمال کشور بود.
حدود ۵۰ درصد از این اعتبارات مصوب سفر دولت جهادی به استان مازندران در حوزه عمرانی است که طبق برنامه تعریف شده تمامی طرح های نیمه تمام باید با تلاش دستگاه های اجرایی و پیگیری های ملی حداکثر تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد و حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم بنا بر اعلام سازمان برنامه و بودجه استان در حوزه سرمایه گذاری است که بانک های عامل استان باید با تلاش مستمر نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کنند.
سیدمرتضی حسینی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : این اعتبار از منابع ماده ۵۶ قانون بوده است و روند پرداخت این میزان اعتبار وارد مرحله نهایی شده و بانک ملی به عنوان بانک عامل در پرداخت این اعتبار شناخته شد و موافقت کرده است.
عملیات اجرایی پروژه چهارخطه کردن جاده چالوس از "مرزن آباد" تا "دزدبن " به طول حدود ۱۵ کیلومتر از شهریور ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد و طبق وعده مسئولان وقت قرار بود طی ۲ سال پروژه به طور کامل اجرا و زیربار ترافیک برود که طبق گزارش ها و شواهد موجود بخش عمده ای از عملیات باقی مانده است.
رفع گره های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال در محدوده شهری مرزن آباد، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد ناشی از این معضل ادامه دار از مهم ترین اهدافی است که برای اجرای این طرح پیش بینی شده بود.
سرپرست حوزه طرح های شرکت ساخت در مازندران همچنین از اختصاص حدود ۳۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات ملی برای این طرح خبر داد و بیان داشت : هم اکنون با اختصاص این میزان اعتبارات، روند پیشرفت عملیات اجرایی این طرح ملی با تقویت ماشین آلات و اکیپ های نیروی کار در چند جبهه کاری شتاب گرفته است.
حسینی خاطرنشان کرد : براساس آخرین گزارش ها، این طرح اکنون حدود ۷۵ درصد به طور میانگین با تکمیل کیلومتر صفر تا پنج و نیز عملیات زیرسازی بخشی از قطعه کیلومتر ۱۰ آن انجام گرفته است.
وی محدودیت های زیست محیطی ، بالا بودن قیمت اراضی برای تملک در مسیر اجرای این طرح ، دردسرهای جابه جایی مستحدثات مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی و کمبود اعتبار را از جمله مشکلات کندی روند اجرا و به سرانجام نرسیدن این طرح ملی در موعد معین برشمرد.
وی ابراز امیدواری کرد طی نشستی که به تازگی با مسوولان دست اندرکار در فرمانداری چالوس برگزار شد مسوولان شرکت کننده در این نشست از جمله مسوولان ادارات برق و گاز وعده دادند تا در جابه جایی مستحدثات در مسیر اجرای این طرح همراهی لازم را داشته باشند و با پی گیری و تلاش مضاعف متولیان امر روند پیشرفت فیزیکی این طرح ملی تا پایان سال به مرحله قابل توجهی برسد.
جاده چالوس - تهران در مازندران که به محدوده کندوان شهرت دارد به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر، تنها راه ارتباطی زمینی پایتخت به شهرهای گردشگرپذیر غرب مازندران است و این مسیر به خاطر برخورداری از چشم اندازهای منحصر بفرد و آثار طبیعی و تاریخی فراوان در تمامی ماه ها بویژه نیمه های نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگراست .
سوابق ساخت این جاده به سال ۱۳۱۲ باز می گردد و بنا به گفته برخی از صاحب نظران و کارشناسان وضعیت این جاده به گونه ای طراحی و ساخته شده که که سطح سرویس دهی آن در برخی از نقاط به خاطر عدم وجود شانه یا عرض کافی و توقف خودروها به علت نواقص فنی سبب انسداد کامل یک خط ان و در نهایت ایجاد راهبندان می شود.
حدود نیمی از مجموع این محور ارتباطی کوهستانی و پرتردد جزو منطقه کندوان حوزه جغرافیایی شهرستان چالوس است.
نظر شما