۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۳:۵۴
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84880336
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

صدراعظم آلمان: شرایط سختی را سپری می‌کنیم 

۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۳:۵۴
کد خبر: 84880336
صدراعظم آلمان: شرایط سختی را سپری می‌کنیم 

تهران-ایرنا-اولاف شولتس صدر اعظم آلمان سه‌شنبه شب گفت: شرایط سختی را سپری می‌کنیم، اما به نظرم اعتراضاتی شکل نگیرد، چرا که اقتصادی قوی و دمکراسی باثباتی داریم.

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره، وی تصریح کرد: شاید بتوانیم زمستان را پشت سر بگذاریم، چرا که بالاترین میزان ذخیره گاز از ۸۵ درصد گذشته است.

وی اظهار کرد: از زمانی که دولت را در دسامبر گذشته در دست گرفتم، طرح‌ها و پروژه‌هایی را شروع کردم که آمادگی برای سناریوی قطع گاز روسیه را داشته باشیم.

ادعای شولتس درباره عدم شکل گیری اعتراضات به وضعیت بحرانی انرژی در آلمان درحالی مطرح می‌شود که اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی این کشور که یک نهاد ضدجاسوسی است، نسبت به بروز تظاهرات گسترده در این کشور به دلیل تورم بالا ابراز نگرانی کرد و آن را غیرقابل مقایسه با ناآرامی هایی گذشته دانست.

برخی کشورهای اروپایی به دلیل افزایش فزاینده بهای انرژی با اعتراضات عمومی روبرو شده اند.

رئیس بخش منطقه‌ای اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی گفت: ممکن است اعتراضاتی بسیار بزرگتر و گسترده تر از آنچه در طول همه‌گیری ویروس کرونا دیدیم، در آینده رخ دهد و تاکید کرد آنچه در دو سال گذشته از همه گیری رخ داده در مقایسه با تظاهرات پیش رو یک «بازی» است.   

از سوی دیگر،  آلمان اعلام کرد که دو نیروگاه هسته‌ای خود را پس از زمستان سال جاری همچنان در حالت آماده باش نگه می‌دارد زیرا قطع گاز روسیه باعث شده اروپایی‌ها به دنبال منابع انرژی جدید باشند.
رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان در بیانیه‌ای، گفت: پس از تست فشار شبکه جدید، دو نیروگاه از سه نیروگاه باقیمانده تا اواخر فروردین ۱۴۰۲ در صورت نیاز در دسترس خواهند ماند.

مرکل در سال ۲۰۱۱ پس از فاجعه هسته‌ای فوکوشیما در ژاپن، به طرز غیرمنتظره‌ای تصمیم گرفت انرژی اتمی را کنار بگذارد.

تمدید عمر نیروگاه‌ها که ۶ درصد از تولید برق کشور را تشکیل می‌دهند، بحث داغی را در آلمان به راه انداخته است. این اقدام به ویژه برای هابک که حزب سبز او ریشه در جنبش ضد هسته‌ای دارد، حساسیت خاصی دارد.

اما آلمان در حال حاضر اقدام به راه اندازی مجدد نیروگاه‌های زغال سنگ و پر کردن ذخایر گاز قبل از زمستان برای جلوگیری از کمبود انرژی کرده است.

هفته گذشته، غول انرژی روسیه گازپروم اعلام کرد که تحویل گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را طبق برنامه پس از سه روز تعمیر و نگهداری از شنبه از سر نمی‌گیرد و تحریم‌های غرب را مقصر این معضل دانست.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز دوشنبه به خبرنگاران، گفت:مشکلات پمپاژ گاز به دلیل تحریم‌هایی که علیه کشور ما اعمال شد، به وجود آمده است.
از سوی دیگر، صدها تظاهرکننده عصر دوشنبه در شهر شرقی لایپزیگ در اعتراض به آنچه که آنها ناکافی بودن اقدامات حمایتی دولت می‌دانند، تظاهرات کردند.

تظاهراتی که توسط حزب چپ افراطی Die Linke فراخوانی شد، می‌تواند آغاز یک پاییز داغ اعتراضات در آلمان باشد، زیرا پرداخت کنندگان صورتحساب‌های انرژی در آلمان فشار ناشی از افزایش قیمت‌ها را احساس می‌کنند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha