۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۴۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84880288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست کمیته کشورهای عربی به ریاست عربستان در مورد ایران ، ترکیه و تل‌آیو برگزار شد

تهران- ایرنا- کمیته چهارجانبه کشورهای عربی در خصوص ایران، ترکیه ، و رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به ریاست وزیرامور خارجه عربستان در قاهره تشکیل شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان؛ واس؛ در این نشست چهارجانبه با نام «پیگیری تحولات مربوط به بحران با ایران» در حاشیه یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه وزیران امور خارجه عرب در مقر دبیرخانه عمومی اتحادیه عرب در قاهره و به ریاست فیصل بن فرحان وزیرخارجه عربستان برگزار شد.

این کمیته، به بررسی بحران روبط و  مسیر روابط کشورهای عربی با ایران پرداخته است.

براساس گزارش واس، در نشست دیگری که به ریاست "ایمن الصفدی" وزیر امورخارجه اردن برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در شهر قدس برگزار شد، اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی که هدف آن تغییر هویت عربی- اسلامی- و مسیحی قدس اشغالی است، بررسی شد.
در این نشست همچنین وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی و آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نشست دیگری نیز به ریاست سامح شکری وزیر امورخارجه مصر تشکیل شد و به موضوع دخالت های ترکیه پرداخته شد و در نشست مذکور همچنین گزارش‌هایی از چند کشور عضو کمیته مذکور در خصوص دخالت‌های ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی و گزارش دوره‌ای دبیرخانه اتحادیه عرب درباره بند مربوط به دخالت‌های آنکارا، ارائه شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha