آشنایی با دستاوردهای تولیدی کشور یکی از اهداف طرح حامیم است

بروجرد - ایرنا - دبیر اجرایی طرح کشوری " حامیم " گفت: یکی از اهداف کلی و مهم دوره های آموزشی طرح حامیم(دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) آشنایی نسل جدید با دستاوردهای نظام و آشنایی آنها با فناوری ها و تکنولوژی های به روز کشور در حوزه صنعت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محسن قربانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید دانشجویان شرکت کننده در طرح حامیم نهاد رهبری دانشگاههای لرستان از کارخانجات صنعتی بروجرد در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد انواع کارخانجات تولیدی و صنایع بزرگ در کشور هستیم که با صادرات محصولات خود به عنوان برگ برنده و افتخار نسل متخصص ،در دنیا حرف برای گفتن دارند.
وی با اشاره به برخی تبلیغات منفی مبنی بر کم بودن توان تولید در کشور، گفت: عده ای تلاش دارند این ذهنیت منفی را ایجاد کنند؛ از همین رو بازدید دانشجویان از برخی واحدهای صنعتی شهرستان بروجرد از جمله نساجی و زاگرس پوش صورت گرفته است تا نسل جوان در جریان توان تکنولوژی و فناوری کشور قرار گیرند. 
دبیر اجرایی طرح حامیم گفت: اگر امروز نسل جوان وارد صنعت شود هم متوجه توان داخلی خواهند شد و هم به ظرفیت های عظیم کشور پی برده و به آن افتخار می کنند.
وی با اشاره به بازدید دانشجویان از مراحل مختلف تولید در نساجی و بازدید از زاگرس پوش، گفت:  زاگرس پوش از واحدهای صنعتی شاخص کشور محسوب می شود که رباتها در بخش هایی از این واحد کار می کنند و دانشجویان از نزدیک با اصول برش و دوخت محصول آشنا شدند.
قربانی بیان کرد: در نساجی هم از شروع تولید نخ تا فرآوری آن و تهیه پارچه مورد بازدید قرار گرفت و دانشحویان با تولید محصولات باکیفیت ملی و بین المللی آشنا شدند که اینها تنها بخشی از صنعت فعال استان لرستان است.

طرح کشوری "حامیم" با حضور ۳۰۰ دانشجوی لرستانی از ۱۱ شهریور ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد آغاز شده و تا ۱۸ شهریورماه ادامه دارد.

دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها و مشارکت دانشگاه های سراسرکشور همچنین همکاری تشکل‌های دانشجویی در تعدادی دانشگاه ها برگزار می‌شود. 

این دوره در راستای تقویت و هم افزایی دانشجویان فعال فرهنگی برنامه ریزی شده و حضور دانشجویان در این طرح ۲ واحد آموزشی محسوب می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha