۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبر: 84880107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کنگره سراسری شعر عاشورا در الیگودرز آغاز شد

۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبر: 84880107
کنگره سراسری شعر عاشورا در الیگودرز آغاز شد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز گفت: ششمین کنگره سراسری شعر عاشورا با عنوان حنجره های سرخ در شهرستان الیگودرز درحال برگزاری است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، میثم محتشم گفت: دبیرخانه این کنگره از ابتدای تیرماه سال جاری در شهرستان الیگودرز فعالیت خود را آغاز کرد، از زمان توزیع پوستر در سراسر کشور مجموعه تعداد ۸۹۶ اثر از ۳۴۲ شاعر کشور از ۲۳ استان به دبیرخانه واصل شد.

وی افزود: بعد از انجام داوری‌های اولیه و داوری نهایی توسط داوران مطرح کشوری تعداد ۱۵ شاعر حائز رتبه های برگزیده کنگره شدند.

وی ادامه داد: بهترین راه برای انتقال مفاهیم انسانی و الهی به جامعه و ایجاد فرهنگ سازی، انتخاب زبان هنر است و هر نویسنده و خطیبی و شاعر که عاری از هنر باشد قادر نخواهد بود تاثیری را بر مخاطب خود بگذارد.

محتشم بیان کرد: برگزاری برنامه های مذهبی می تواند تاثیرات بسزایی در سطح جامعه و به ویژه در میان جوانان ایجاد کند، اما متاسفانه بدلیل کمبود و عدم تخصیص اعتبارات چندین سال موفق به برگزاری کنگره سراسری شعر عاشورا نشدیم.

وی گفت: امسال ششمین کنگره سراسری شعر عاشورا پس از ۱۱ سال چشم انتظاری، با پیگیری‌ها و تلاش‌های به عمل آمده و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به میزبانی شهرستان الیگودرز درحال برگزاری است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha