۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۱۸
کد خبر: 84880096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت ۴۷ درصدی اجرای طرحهای هادی روستایی در خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: اجرای طرحهای هادی روستایی در استان تاکنون به میزان ۴۷ درصد پیشرفت داشته است.

محمود واحدیان روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ هزار و ۵۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد که مشمول تهیه و اجرای طرح هادی می شوند، تاکنون طرح هادی برای ۹۶ درصد از این روستاها، معادل ۲ هزار و ۴۵۸ مورد تهیه شده است اما از آنجا که افق طرحهای هادی ۱۰ ساله است، بعد از این مدت طرح هادی روستا نیازمند بازنگری است که در این راستا تاکنون طرح هادی ۸۴۵ روستا بازنگری شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سفر امسال هیات دولت به خراسان رضوی، بازنگری طرح هادی در هزار و ۱۱۳ روستا تا پایان سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید، که اجرای این طرح کار بزرگی است، زیرا پیش از این بنیاد هر ساله در نهایت طرح هادی ۲۰۰ روستا را بازنگری می کرده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با مساعدت استانداری و پیگیری دفتر مرکزی بنیاد مسکن در تهران، قبل از تخصیص اعتبارات سفر هیات دولت به خراسان رضوی، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بازنگری طرح هادی هزار و ۱۱۳ روستای استان اختصاص یافت که تاکنون نیز این طرح تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته و بخش اعظم نقشه برداری های طرحها انجام شده و به سمت انجام مطالعات آن پیش رفته ایم. 

وی اظهار داشت: اجرای طرح هادی روستایی تاکنون در هزار و ۶۰ روستا آغاز شده که از این تعداد تاکنون اجرای طرح در ۹۰۰ روستا به پایان رسیده و باقی آنها در حال اجرا است. پارسال ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی روستایی به خراسان رضوی اختصاص یافت که از محل آن اجرای طرح در ۲۵۰ تا ۲۷۰ روستا در حال انجام است و در سه سال آینده به اتمام می‌رسد.

واحدیان اضافه کرد: همزمان با هفته دولت امسال ۳۳ طرح هادی و هزار واحد مسکن روستایی در خراسان رضوی به بهره برداری رسید. 

معاون بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: یکی از بخشهایی که طی سالهای اخیر به اجرای طرح هادی کمک زیادی کرده، اختصاص قیر رایگان بوده است، به طوریکه تاکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر روستایی استان با اختصاص همین قیرها آسفالت شده است.

واحدیان افزود: امسال نیز ۲۱ هزار تن قیر رایگان به خراسان رضوی اختصاص یافته که در حال توزیع بین روستاها است و روستاییان نیز در جذب این قیر در طرحهای هادی مشارکت زیادی دارند، به طوریکه تاکنون ۵۰ درصد از آن توزیع شده است.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۱۲۱ نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفری خراسان رضوی در قالب ۵۱۶ هزار و ۴۱۹ خانوار در سه هزار و ۲۸۱ نقطه روستایی این استان زندگی می کنند که از این تعداد ۸۸۲ هزار و ۸۱۵ نفر مرد و ۸۵۰ هزار و ۳۰۶ نفر زن هستند.

طرح هادی روستایی با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شود، آبادانی روستاها و کمک به ترویج پروژه‌ های عمرانی در آنها رسالت اصلی این طرح است، در این راستا بنیاد مسکن متولی تهیه طرح و سپس اجرای آن در روستاهای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha