۶۰ درصد تسهیلات مصوب سفر رییس جمهور به اصفهان مربوط به بخش صنعت و معدن است 

اصفهان - ایرنا - مدیر کل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: ۶۰ درصد از مجموع ۳۱ هزار و ۷۰۱ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات مصوب شده در سفر رییس جمهور به استان اصفهان به بخش صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا، محسن ایروانی روز سه شنبه در نخستین جلسه بررسی مصوبات تسهیلات سرمایه در گردش سفر رییس جمهور، افزود: در مجموع ۱۹ هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش صنعت و معدن پیش بینی شده که ۶۰ درصد اعتبار استان را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: ۲۳۶ طرح صنعتی در استان وجود دارد که هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد آن سرمایه ثابت است و ۱۰ هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان هم سرمایه در گردش است.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با بیان اینکه ابلاغیه نهاد ریاست جمهوری و معاون اول ریاست جمهوری و ابلاغیه بانک مرکزی به دستگاه‌ها مبنای کار ما محسوب می شود، اظهار داشت: سهم بانک های مختلف از این اعتبار در بخش صنعت و معدن مشخص شده که بانک ملت با ۳۴ طرح و بانک تجارت با ۲۴ طرح است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۸ طرح در این ۲ بانک وجود دارد که برنامه ریزی لازم برای ۲ سال باید انجام شود و بر اساس تصمیمی که در استان گرفته شده است باید طرح ها را در این کمیته اولویت بندی کرد و تا پایان سال ۱۴۰۲ بتوانیم تمام طرح ها را معرفی کنیم.

ایروانی خاطرنشان کرد: بررسی لازم در مورد همه طرح ها تا چند جلسه آینده انجام خواهد شد و بر اساس جمع‌بندی، اولویت بندی لازم را انجام خواهیم داد و این طرح ها را به شبکه بانکی معرفی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: ۲۳۶ طرح صنعتی را تا چهار جلسه آینده بررسی و طرح های مورد پذیرش را در ۶ مرحله معرفی خواهیم کرد تا کارها به نتیجه لازم برسد.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با بیان اینکه بررسی ها در این کمیته و معرفی ها از طریق استانداری انجام خواهد شد افزود: در صورت امکان، مبنای کار خود را سامانه بهین یاب در نظر خواهیم گرفت در غیر اینصورت از روش دیگری معرفی طرح ها انجام می شود.

وی ادامه داد: فهرست متقاضیان تسهیلات در بازه زمانی مشخص تهیه و با امضای مدیران شبکه بانکی استان به ریاست جمهوری ارسال و مقرر شد که تسهیلات بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ضوابط جاری که در شبکه بانکی، پرداخت شود.

ایروانی با بیان اینکه شبکه بانکی باید منابع مورد نیاز را تا سه ماه آینده تجهیز کند، گفت: در صورتیکه طرحی در سقف اعتبار مصوب رد شد باید طرح جایگزین معرفی کنیم.  

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، حدود ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌رود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha