۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84879654
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سند مالکیت ۹۸ درصد از اراضی ملی کشور صادر شد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۹۸ درصد از ۱۳۷ میلیون هکتار اراضی ملی کشور سند دار شده است.

به گزارش ایرنا، حسن بابایی روز سه شنبه در نشست شورای قضایی خراسان شمالی اظهار داشت: تثبیت وضعیت مالکیت اراضی ملی موجب کاهش دعاوی و مشکلات قضایی می شود که در این زمینه فعالیت های کاربردی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برخی آتش سوزی ها و شخم زدن در عرصه های طبیعی با هدف تصرف انجام می شود افزود: بسیاری از آتش سوزی ها عمدی است و سودجویان با خیال دخل و تصرف آن را انجام می دهند ولی اجرای طرح کاداستر و حدنگار از آن جلوگیری می کند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: سنددار کردن زمین کشاورزی تقاضا محور است و کشاورز از آن استقبال کمی دارد، از این رو تلاش می شود با کمک نیروهای بسیجی کار سند دار شدن سرعت گیرد.

وی ادامه داد: طرح سنددار شدن اراضی باقیمانده ملی بر اساس تفاهم نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بسیج در حال اجرا است و نیروها در این باره آموزش لازم را فرا می گیرند.

بابایی در ادامه به طرح حدنگاری در خراسان شمالی اشاره کرد و یادآور شد: این استان به لحاظ عملکرد جایگاه خوبی در میان استان ها دارد و هم افزایی و همدلی در استان مناسب است و این وفاق موجب شده تا در کمیسیون رفع تداخل رتبه سوم کشوری حاصل شود.  

وی افزود: کمک به بهداشت قضایی و کاهش ورود پرونده ها، کمک به دستگاه نظارتی و جهاد کشاورزی از کارکردهای مهم طرح حدنگاری است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: صدور سند و اجرای طرح کاداستر برای زمین های شهری و منابع طبیعی یک اولویت است، این موضوع در سند تحول و در سیاست کلی قوه قضاییه هم مورد تاکید است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha