عملیات تخلیه سه فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات تخلیه محموله‌های سه فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، منصور خرمشکوه روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: این سه فروند کشتی، حامل روغن خوراکی، گندم و شکر به مجموع تناژ ۱۲۴ هزار و ۷۲۱ تن در اسکله‌های کالای اساسی بندر شهید رجایی پهلودهی و عملیات تخلیه محموله‌های این کشتی‌ها آغاز شده است.

وی بیان داشت: هم اکنون چهار فروند کشتی در لنگرگاه بندرعباس درحال طی کردن فرآیند اسنادی خود هستند که یک فروند آن گندم با ظرفیت ۶۹ هزار تن، کشتی دوم حامل ۶۶ هزارتن جو و نیز ۲ فروند کشتی دیگر در مجموع حامل ۱۲۲ هزار تن ذرت هستند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: از ابتدای سالجاری تاکنون، یک میلیون و ۶۰۱ هزار و ۷۱۲ تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

خرمشکوه اضافه کرد: در این راستا، گندم با ۹۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش‌ترین محصولی بوده که در بندر شهید رجایی تخلیه و به مقصد استان‌های هدف بارگیری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha