۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۳۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84879241
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بایدن: دموکراسی در آمریکا در خطر است

۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۳۱
کد خبر: 84879241
بایدن: دموکراسی در آمریکا در خطر است

نیویورک- ایرنا- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور را به باد انتقاد گرفت و هشدار داد دموکراسی در کشورش در خطر است.

به گزارش ایرنا، بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در سخنانی در جمع  طرفدارانش در ویسکانسین در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره ضمن انتقاد تلویحی از ترامپ، تاکید کرد که طرفداری از اقدامات خلاف قانون با طرفداری از دموکراسی منافات دارد.

بایدن که در چارچوب کمپین‌های تبلیغاتی حزب دموکرات برای انتخابات میاندوره‌ای کنگره در حال سفر به چند ایالت است، در ویسکانسین، با یادآوری اظهارات قبلی خود درباره دموکراسی، گفت: در کشوری که می‌توانید همزمان طرفدار دموکراسی و شورش باشید، هیچ دموکراسی وجود ندارد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: وقتی می‌گویم دموکراسی در خطر است، منظورم همان چیزی است که می‌گویم.

بایدن تاکید کرد که دموکراسی در کشورش به معنای واقعی کلمه در خطر است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور آمریکا در فیلادلفیا نیز گفته بود که حزب جمهوریخواه تحت تسلط و راهبری ترامپ و یا بیمناک از او قرار دارد.

بایدن هشدار داد که دموکراسی آمریکایی توسط نیروهای جمهوری خواه وفادار به ترامپ و باور افراطی بازگرداندن عظمت گذشته به آمریکا (ام ای جی ای) که آتش خشونت سیاسی را به منظور دستیابی به قدرت با هر هزینه‌ای شعله ور می‌سازند، در معرض خطر بزرگی قرار دارد.

وی افزود: دموکراسی از سوی ناباورمندان به انتخابات و خشونت سیاسی، زیر حمله و تهاجم قرار گرفته است. ترامپ و جمهوری خواهان باورمند به بازگرداندن عظمت به آمریکا، نمایندگان گونه‌ای افراط گرایی هستند که اساسی ترین بنیادهای جمهوری ما را تهدید می‌کنند.

بایدن تاکید کرد که همه یا حتی بیشتر جمهوری خواهان به این باور تندروانه اعتقاد ندارند.

ام ای جی ای مخفف شعار ترامپ برای بازگرداندن بزرگی به ایالات متحده در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بود که به پیروزی یک دوره‌ای او انجامید.

نتایج نظرسنجی‌های تازه نشان می‌دهند که برای نخستین بار در ماه‌های اخیر، نگرانی اصلی هواداران ۲ حزب اصلی آمریکا از بالا بودن هزینه‌های زندگی به در معرض تهدید قرار داشتن مردمسالاری در کشورشان تبدیل شده است.

تارنمای هیل نوشت؛ اکثریت پاسخ دهندگان به نظرسنجی تازه دانشگاه "کوئینی پیاک" از هواداران دمکرات‌ها و جمهوری خواهان، گفته‌اند که از دید آنان نظام مردمسالاری ایالات متحده در معرض خطر فروپاشی قرار گرفته است.

۶۷ درصد از پرسش شوندگان هوادار ۲ حزب اصلی آمریکا، این موضوع را مطرح کرده‌اند که (این خطر) نسبت به ژانویه ۹ درصد افزایش یافته است. ۷۲ درصد پاسخ دهندگان متمایل به دمکرات‌ها، ۷۰ درصد از جمهوری خواهان و ۶۹ درصد از افراد بدون گرایش و وابستگی حزبی همین نظر را ابراز کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha