۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84879061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم حمایت‌های مالی اتحادیه اروپا از اوکراین

۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲
کد خبر: 84879061
تداوم حمایت‌های مالی اتحادیه اروپا از اوکراین

تهران – ایرنا – اتحادیه اروپا روز دوشنبه توافقی را با اوکراین منعقد کرد تا ۵۰۰ میلیون یورو (۴۹۷ میلیون دلار) در قالب کمک های برنامه ریزی شده برای حمایت از بخش مسکن، آموزش و کشاورزی کی یف اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپاست، از تخصیص این بسته کمکی خبر داد در حالی که مقام های رشد اروپایی میزبانی نشست شورای انجمن اتحادیه اروپا – اوکراین با حضور دنیز شمیهال نخست وزیر اوکراین در بروکسل بودند.

اریک مامر سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: این کمک مالی اتحادیه اروپا به تضمین مسکن و آموزش برای افراد بی خانمان داخلی و افرادی که به این کشور باز می گردند و همچنین حمایت از بخش کشاورزی اوکراین کمک می کند.

علاوه بر این کمک های جدید اتحادیه اروپا که بخشی از برنامه حمایتی بزرگتر است که در ماه آوریل (فروردین) آغاز شد، اوکراین همچنین می تواند از صندوق اقتصاد دیجیتال اتحادیه اروپا برای توسعه صنعت و آموزش فناوری پیشرفت درخواست کمک کند.

در نشست امروز، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و اولیور وارهلی کمیسر گسترش اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند.

براساس این گزارش، عضویت کامل اوکراین در اتحادیه اروپا ممکن است سال ها طول بکشد اما این اتحادیه به همراه اکثر اعضای آن از کی یف در مقابل مسکو با تامین سلاح، کمک های اقتصادی و تحریم های ضد روسی حمایت کرده اند.

نخست وزیر اوکراین ضمن استقبال از وی در مقر اتحادیه اروپا، در حساب کاربری تلگرامی خود اعلام کرد: یکی از اولویت های فعلی ما، اعمال تحریم کامل انرژی علیه روسیه است.

وی افزود: اوکراین دارای بزرگترین ذخایر زیرزمینی برای ذخیره گاز است و می تواند به انبار گاز اروپا تبدیل شود.

 کمیسیون اروپا به تازگی نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا را به این کشور اعطا کرد، تصمیمی که از اهمیتی تاریخی برای کی‌یف  و اروپا برخوردار است.

تارنمای مرکز سیاست اروپا چندی پیش گزارش داد: از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، مردم اوکراین نه تنها برای موجودیت و حق حاکمیت جنگیده اند بلکه همچنین از ارزش های دموکراتیک، حقوق اساسی و آزادی های اروپا نیز دفاع کرده اند. اگرچه هنوز چالش های بسیاری باقی است به ویژه در مورد موضوعاتی چون فساد مالی، استقلال قضایی و نفوذ الیگارش ها، اوکراین امروزی کاملا متفاوت از اوکراین یک دهه قبل است.

در واقع، اوکراین در مقایسه با برخی کشورهای غرب بالکان که اکنون در مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا هستند، به پیشرفت های بیشتری در مسیر اصلاحات دست یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha