۲۳ عنوان کتاب‌ استادان دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد رونمایی شد

تهران- ایرنا- ۲۳ عنوان کتاب‌ نوشته شده توسط استادان دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز طی مراسمی رونمایی و فعالیت‌های این واحد از جمله نشست‌های مجازی تشریح شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، رئیس دانشکده علوم اجتماعی و ارتباط و رسانه دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از کتاب های استادان دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه با حضور سید محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی گفت: از ۲۳ عنوان کتابی که اساتید دانشکده در یک سال گذشته تألیف کردند؛ ۱۰ عنوان کتاب در سال جاری و ۱۳ عنوان کتاب در سال گذشته منتشر شد. از مجموع کتب‌های چاپ شده ۱۹ عنوان چاپ اولی هستند و مابقی تجدید چاپ شده‌اند. همچنین به جزء سه استاد مدعو، بقیه عضو هیات علمی دانشگاه هستند.

اکبر نصراللهی در ادامه به نشست‌های موسوم به «دوشنبه‌های سوهانک» اشاره کرد و افزود: دوشنبه‌های سوهانک تصمیم درست و بموقعی بود که در شرایط کرونایی برگزار شد؛ زیرا برگزاری این دوره پویایی علمی و ارتباط میان اساتید و دانشجویان در ایام کرونا را به دنبال داشت و آنها خود را از فضای محبوس کلاس‌ها خارج کردند و بیرون از کلاس درس موضوعات روز طرح و بررسی شد. در دعوت میهمانان سعی کردیم مثلث اساتید، دانشگاه، کارشناسان خارج از دانشگاه و مسئولان را ایجاد کنیم تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه حفظ شود. 

نصراللهی توضیح داد: در سال گذشته ۶۰ سخنرانی در قالب ۲۰ نشست و در نیم سال امسال ۶ نشست برگزار کردیم. فصل سوم دوشنبه‌های سوهانک نیز از مهر ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب بر بومی سازی علوم انسانی، گفت: تلاش دشمنان در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای بیشتر از حوزه های اقتصادی و امنیتی است؛ بنابراین دانشگاه‌ها نقش مهمی در تولید ادبیات رسانه‌ای دارند و تحقق این حرکت محدود به رسانه نیست. در واقع دانشگاه خاستگاهی است که این حرکت باید از آن شروع شود. 

این استاد ارتباطات ادامه داد: اگر بتوانیم خود را از کلاس خارج کنیم، مبانی غربی را کنار بگذاریم، راهبرد را از انفعالی بودن خارج کنیم و باورهای غلط کنشگری را تصریح کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که از محاصره تبلیغاتی خارج می شویم.

وی تاکید کرد: برای خروج از محاصره تبلیغاتی باید بدانیم کنشگری تفاوت پیدا کرده و دیگر محدود به روحانیت و اساتید دانشگاهی نیست و باید از اقدامات نسنجیده دوری کنیم.

در ادامه این مراسم مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده علوم اجتماعی و ارتباط و رسانه به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

در توسعه صنعت هسته‌ای موفق بوده‌ایم/سلاح و موشک برای امنیت ما ضروری است

محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز نیز در این مراسم با بیان اینکه ما در توسعه صنعت هسته‌ای موفق بودیم و همین موضوع، آمریکایی‌ها را ترسانده است، اظهار داشت: باید افکار عمومی جهان را قانع کنیم که امروزه سلاح و موشک برای امنیت ما ضروری است، در حال حاضر حتی یک سانتریفیوژ هم برای ما مهم است.

وی تصریح کرد: جهان باید بداند که ایران نمی‌خواهد به سمت سلاح هسته‌ای برود اما موظف است که توان بازدارندگی را برای خود ایجاد کند و این توان به وجود نخواهد آمد مگر اینکه با دشمن مقابله به‌ مثل کنیم. در حال حاضر فتوای رهبری و مرجعیت ما این است که به سمت سلاح هسته‌ای نرویم و در نتیجه ما به هیچ وجه دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

آقامیری ادامه داد: به رژیم صهیونیستی توصیه شده که برای ساخت بمب هسته‌ای علیه ایران کار کند و این به معنی یک شرایط جنگی است. در هیروشیما و ناکازاکی انفجار بمب به شکل آنی سرنوشت ژاپن را به شکلی تغییر داد که در حال حاضر این کشور را آمریکا هدایت می‌کند؛ بنابراین نباید ساده از کنار این تهدید رد شویم، البته شرایط الان ما با شرایط سال ۱۹۴۵ ژاپن فرق می‌کند و هیچ کشوری جرأت این را ندارد که مانند آن اقدام را علیه کشور ما اجرایی کند اما اتفاق و احتمال را می‌شود حساب کرد.

عناوین ۲۳ عنوان کتاب‌ رونمایی شده در این مراسم به شرح زیر است:

کتاب مباحث کاربری آمار در علوم انسانی ـ طهمورث شیری ـ انتشارات سیمای شرق

کتاب مباحث کاربری درپژوهش‌های علوم انسانی ـ طهمورث شیری ـ انتشارات سیمای شرق

کتاب فردگرایی روش شناختی ـ ترجمه فرح ترکمان ـ نشر دانژه  

کتاب نسیم در اخبار، بی‌طرفی رسانه‌ها ؛ از ادعا تا واقعیت  ـ اکبر نصراللهی و سمانه سلطانی پورـ انتشارات روز هشتم

کتاب راهنمای پوشش خبری ـ اکبر نصراللهی ـ انتشارات موسسه خبرگزاری فارس

کتاب شهروندان در برابر خبرنگاران؛ دروازه‌بانی خبر در عصر شبکه‌های اجتماعی ـ اکبر نصراللهی و  روح‌الله انصاری ـ نشر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها

کتاب نظریه گفتمان: ازساختارگرایی تاپساساختارگرایی ـ محمدرضارسولی و پویا نعمت اللهی ـ انتشارات لوگوس

کتاب آسیب شناسی اجتماعی اعتیاد ـ عطیه خاکسارفرد ـ‌ انتشارات آریادانش

کتاب شاخصه‌های مدیریت جهادی از منظر مقام معظم رهبری ـ عطیه خاکسارفرد ـ انتشارات برتراندیشان

کتاب معنای نشانه‌ها (دیدگاه سوسور و لوتمان در طاعون کامو) ـ حوری دهقان شاد و فرهاد فخرایی ـ نشر نشانه

کتاب آسیب شناسی شهری ـ رضاعلی محسنی ـ ناشر بنیادحقوقی میزان

 کتاب جامعه شناسی مسایل وآسیب های اجتماعی ـ رضاعلی محسنی ـ انتشارات پیک اندیشه

کتاب جامعه شناسی جنایی- دکتر رضاعلی محسنی ـ ناشر بنیادحقوقی میزان

کتاب  رسانه‌های جدید و پروپاگاندای دیجیتالی ـ نوشته دکتر حمیدرضا مقدم فر ـ نشر علمی و دانشگاهی انتشارات دانشگاه ازاد اسلامی

کتاب جنگ شناختی «علم پیروزی در نبرد ذهن ها» ـ حمیدرضا مقدم فر و ابراهیم محسنی آهویی ـ ناشر خبرگزاری تسنیم

کتاب  امنیت ملی در عصر رسانه‌های جدید ـ حمیدرضا مقدم فرـ ناشر دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی

کتاب  وارونگی افکار عمومی (علل ، زمینه ها و پیامدها) – سپهر خلجی و فائزه تقی پورـ نشر خبرگزاری فارس

کتاب فراتر از ارتباطات ـ نسیم مجیدی و فاطمه امیر حسینی ـ ناشر هزاره ققنوس

کتاب مطالعات رسانه (مجموعه مقالات علمی پژوهشی)- امیر حسام اسحاقی ـ ناشر اطلاع رسانان

کتاب نگاه اول به نظریه ارتباطات ـ ترجمه غلامرضا آذری ـ جلد دوم انتشارات سمت

کتاب مقدمه‌ای بر مردم شناسی ایلات و عشایر ایران ـ شربتیان

کتاب مقدمه‌ای بر مردم شناسی اعتقادات دینی با تکیه بر اعتقادات مردم ایران ـ شربتیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha