جانباز مشهدی و از فرماندهان دفاع مقدس به خیل همرزمان شهیدش پیوست

مشهد-ایرنا-سردار "سید هاشم درچه‌ای" از فرماندهان و آزادگان خراسان رضوی در سن ۷۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این فرمانده دفاع مقدس متولد سال ۱۳۳۱ بود که با شروع جنگ تحمیلی جزو اولین نیروهای استان در منطقه نبرد و الله‌اکبر در جبهه جنوب حضور پیدا کرد و در عملیات طریق‌القدس به افتخار جانبازی نائل آمد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی حسن‌زاده افزود: این فرمانده دفاع مقدس متولد سال ۱۳۳۱ بود که با شروع جنگ تحمیلی جزو اولین نیروهای استان در منطقه الله‌اکبر در جبهه جنوب حضور پیدا کرد و در عملیات طریق‌القدس به افتخار جانبازی نائل آمد.

وی با بیان اینکه این جانباز بزرگوار در عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد حضور داشت، بیان کرد: وی در تیرماه  ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به اسارت نیروهای بعثی درآمد، سردار درچه‌ای قبل از اسارت، مسوولیت فرمانده گروهان و فرمانده گردان تا قبل از عملیات بیت‌المقدس را بر عهده داشت و سپس با تشکیل تیپ ۱۸ جوادالائمه (ع)، جانشین فرمانده این تیپ شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: این آزاده سرافراز دفاع مقدس بعد از اسارت مسوولیت‌هایی همچون مشاور و نماینده فرمانده وقت سپاه سرلشکر محسن رضایی، مسوول مراجعات مردمی فرماندهی نیروی مقاومت بسیج و در زمان سردار شهید سید محمد حجازی معاونت مردم‌یاری قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در غرب را در کارنامه خود دارد.

حجت السلام و المسلمین حسن زاده عنوان کرد: پیکر این پیشکسوت جهاد و مقاومت سه‌شنبه پانزدهم شهریور ساعت ۹ از مجتمع فرهنگی مهدیه مشهد واقع در خیابان امام رضا (ع) به سمت حرم رضوی تشییع و پس از طواف در حرم مطهر و اقامه نماز، جهت خاکسپاری در قطعه صالحین به بهشت رضای مشهد انتقال خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha