محافظه‌کاری بیشترین خسارت را به انقلاب زده است

ساری - ایرنا - فرمانده سپاه کربلای مازندران با انتقاد از آنچه که « مصلحت سنجی‌های خودسرانه در تکالیف اجرایی و احکام ولایی » نامید ، گفت : طی این چهار دهه جریان انقلاب بیشترین خسارت را از جانب مصلحت سنجی و محافظه‌کاری دیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار سیاوش مسلمی رو دوشنبه در « نخستین نشست همفکری و  هم افزایی در  جهت اسلامی سازی دانشگاه ها » در ساری با تشریح اهمیت و جایگاه دانشگاه ها در تحولات جامعه ، افزود : امروز در بحث سند اسلامی شدن دانشگاه ها جنس اعتقاد ما باید از جنس یقینی باشد و اگر یقین نباشد یا اجرا نمی شود یا موجب برداشت های ناصواب می شود و آنچه اجرایی می شود منطبق بر چیزی که در سند هست نخواهد بود. 
وی خطاب به اساتید دانشگاه اظهار داشت : اگر اراده مدیریتی بر اجرای این سند قرار نگیرد قطعاً مشکل حل نخواهد شد و در تمام اجزای دانشگاه به عنوان ارکان اجرایی باید این سند اجرایی شود. 

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به مولفه های این سند و اقدامات اجرایی ذکر شده در ذیل هر مولفه ، گفت : در فصل مدیریتی سند اسلامی شدن دانشگاه ها هفت راهبرد، در بحث مولفه فرهنگی - تربیتی ۲۱ راهبرد ، در بحث آموزشی ۱۷ و در بحث پژوهشی و فناوری ۱۱ راهبرد با اقدامات اجرایی ذیل آن مطرح شده است که نشان از جامعیت ان به عنوان سندی تحولی است. 

وی افزود : امروز دشمن در نوع مواجهه با نظام اسلامی تاکتیک های گذشته را ندارد و از دو مولفه اصلی در قدرت که تا الان استفاده می کرد عبور کرده و در بخشی از قدرت نسبت به گذشته به صورت ویژه سرمایه گذاری کرده است. مولفه قدرت سخت که تا دیروز در دستور کار دشمن بوده امروز تبدیل به قدرت نرم شده ، قدرتی که هزینه آنچنانی ندارد ، اما با بهره گیری از تکنیک ها، روش ها و ابزارهای نوین، هژمونی خود را در کشورهای دیگر غالب می کند. 

او ادامه داد : در این قدرت نرم چندین موضوع اساسی هست که دشمن در دنیا برای تسلط بر کشورهای مختلف از آن بهره می گیرد. قدرت اقتصادی که امروز دشمن با مرجعیت قرار دادن دلار و پیروی همه کشورها از این سیستم و نظام مالی و تمام محاسباتش از این مرجعیت ارزی بدون پشتوانه بهره می برد، در بخش قدرت فرهنگی با همه ابزارش سبک زندگی خود را تحمیل کرده بر دنیا و جایگزینی جهان بینی تسلط انسان بر انسان بر جهان بینی دینی و الهی و این برگرفته از تفکر غلطی است و بسیاری از روحانیون و اساتید ما امروز در این تفکر بازی می خورند. 

فرمانده سپاه کربلا  قدرت دیگر را « امپراطوری رسانه ای در اختیار نظام سلطه » معرفی کرد و گفت : به وسیله این امپراتوری مهندسی افکار را انجام می دهد و جنگ شناختی و ادراکی که دشمن به راه انداخته بواسطه این قدرت است و امروز جریان انقلابی بواسطه این جنگ شناختی در حال ریزش است.

سردار مسلمی عامل اصلی اجرایی نشدن سند اسلامی شدن دانشگاه را محافظه کاری و مصلحت سنجی شخصی مدیران اجرایی دانست و افزود : هرکجا از گفتمان انقلاب و امام زاویه گرفته ایم به طور یقین منحرف شدیم. 

وی در پایان پیشنهاد داد دبیرخانه اجرایی شدن این سند در دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تشکیل شود و از اعلام آمادگی برای همکاری در ساز و کارهای اجرایی شدن این سند خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha