۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84878810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش بهای نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 84878810
افزایش بهای نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

تهران – بهای نفت امروز (دوشنبه) در بازارهای جهانی با توجه به نشست «اوپک پلاس» و با هراس از اتخاذ تصمیم در زمینه کاهش تولید، به میزان دو دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز از مبدا کوالالامپور با انتشار این خبر نوشت: با نگاه سرمایه گذاران به نشست امروز اوپک پلاس  و احتمال کاهش تولید  در راستای  حمایت از قیمت ها، بهای نفت به میزان دو دلار در هربشکه افزایش یافت.

بنابراین گزارش، بهای آتی نفت خام برنت با دو دلار و ۴۲ سنت و حدود ۲.۶ درصد افزایش، در ساعت ۰۶:۴۱ گرینویچ (۱۰:۴۱ بوقت تهران ) به ۹۵دلار و ۴۴ سنت رسید که این میزان نسبت به معاملات روز جمعه گذشته (۱۱ شهریورماه ۱۴۰۱) هفت دهم درصد (۰.۷) افزایش را نشان می دهد.

در همین حال  و با توجه به اینکه بازارهای آمریکا به علت تعطیلات عمومی روز دوشنبه تعطیل می باشند ، بهای نفت خام «وست تگزاس اینترمیدیت» با دو دلار و پنج صدم سنت (۲.۰۵) یا ۲.۴ درصد افزایش، به ۸۸دلار و ۹۲ سنت در هربشکه رسید.

به گزارش این رسانه برغم محدودیت در عرضه (نفت)، کشورهای عضو سازمان صادر کننده نفت (اوپک) و دیگر متحدانش موسوم به اوپک پلاس در نشست اواخر روز دوشنبه (امروز) ممکن است نسبت به حفظ سطح تولید کنونی و یا حتی کاهش تولید نفت برای تقویت (حفظ)  قیمت ها، تصمیم گیری کنند.

در این رابطه یک تحلیلگر وکارشناس مسائل انرژی از شرکت خدمات مالی «سی ام سی مارکت» ( CMC Markets) ، مستقر در لندن، به رویترز گفت: اوپک پلاس با توجه به  اعمال قرنطینه مجدد در برخی از مناطق چین، به احتمال زیاد تولید را به حدی  محدود نگاه می دارد تا قیمت نفت را در بحبوحه اختلال های بوجود آمده در زمینه تقاضا، حفظ کند.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha