۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبر: 84878635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست ویژه کمیته مبارزه با تروریسم در هند برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- نشست ویژه کمیته مبارزه با تروریسم شورای امنیت سازمان ملل با محوریت فناوری های جدید و نوظهور در هند برگزار می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از آنی هندوستان، نشست ویژه کمیته مبارزه با تروریسم شورای امنیت سازمان ملل با محوریت فناوری های جدید و نوظهور، در هند برگزار می شود.

با توجه به تهدید فزاینده ناشی از استفاده نادرست از فناوری های جدید و نوظهور این جلسه، ۲۹ اکتبر (۷ آبان) در دهلی نو برگزار خواهد شد.

این نشست ویژه به طور خاص بر روی سه حوزه مهم تمرکز خواهد کرد که در آن فناوری های نوظهور و توسعه سریع و استفاده رو به رشد توسط کشورهای عضو، از جمله برای اهداف امنیتی ضد تروریسم و افزایش تهدیدهای سوء استفاده برای اهداف تروریسم را تجربه می‌کنند.

این سه حوزه مهم عبارتند از اینترنت و رسانه های اجتماعی، تامین مالی تروریسم و سیستم های هوایی بدون سرنشین.

این اولین بار نیست که کمیته مبارزه با تروریسم در خارج از نیویورک و مقر اصلی سازمان ملل جلسه ای تشکیل می دهد، البته این رویداد کم سابقه است و این هفتمین جلسه خارج از نیویورک است.  در ژوئیه ۲۰۱۵ (خرداد ۱۳۹۴)، کمیته مبارزه با تروریسم، نشست خود را در مادرید اسپانیا، خارج از مقر سازمان ملل متحد درباره گروه های تروریست خارجی برگزار کرد.

با رواج فناوری و افزایش سرعت دیجیتالی شدن دنیا، استفاده از فناوری های جدید و نوظهور برای مبارزه با تروریسم، موضوعی است که در بین کشورهای عضو سازمان ملل، سیاست‌گذاران و محققان مورد توجه فزاینده قرار گرفته است به ویژه در زمینه نقش فزاینده فناوری در گسترش تروریسم و مبارزه با آن.

شورای امنیت در تعدادی از قطعنامه های مرتبط با تروریسم به این موضوع پرداخته است آخرین قطعنامه، شماره ۲۶۱۷ در سال ۲۰۲۱ به صراحت به فناوری‌های نوظهور اشاره می کند. در بررسی جهانی اجرای قطعنامه ۱۳۷۳ در سال ۲۰۲۱ و دیگر قطعنامه های مرتبط توسط کشورهای عضو نیز به این موضوع پرداخته شده است.  

این نشست ویژه به شش زبان رسمی سازمان ملل برگزار خواهد شد و برای اعضای گسترده‌تر سازمان ملل و سایر ذینفعان مرتبط آزاد خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha