۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84878447
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تردد زائران اربعین از مرز باشماق مریوان آغاز شد

۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴
کد خبر: 84878447
تردد زائران اربعین از مرز باشماق مریوان آغاز شد

سنندج- ایرنا- فرماندار مریوان از آغاز تردد غیررسمی زائران اربعین از مرز باشماق از امروز خبر داد و گفت: زائران می توانند امروز تا ۱۳ ظهر از این مرز خارج شوند.

اسماعیل احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تردد زائران از مرز باشماق از ۱۵ شهریور به صورت رسمی آغاز می شود، اظهار داشت: دستگاه‌های خدمات رسان و سایر ادارات مرتبط با خروج زائران اربعین، در مرز باشماق مستقر شده‌اند و در شیفت‌های مختلف کاری، پاسخگوی زائران هستند.

وی اضافه کرد: ۱۰ موکب در سطح شهر مریوان برای خدمت رسانی به زائران در نظر گرفته شده که ۲ موکب آن در نقطه صفر مرزی و مرز باشماق مستقر است.

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه برای تردد سه هزار زائر در روز از مرز باشماق برنامه ریزی شده است، افزود: این تعداد تا پنج هزار نفر نیز قابل افزایش است.

احمدی به پیش بینی ۱۰ نقطه به عنوان پارکینگ در مریوان و احتمال افزایش آن اشاره داشت و یادآور شد: خروج زائران به صورت کاروانی است و وسائط حمل و نقل نیز در کشور عراق برای جابجایی آنان تامین شده است.

وی اظهار داشت: حدود ۷۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای جابجایی زائران از شهر مریوان به مرز باشماق در نظر گرفته شده و تاکسیرانی نیز در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.

فرماندار مریوان گفت: ۱۰ اکیپ امدادی متشکل از هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و پلیس و همچنین ۱۰ مکانیک سیار، آماده خدمت رسانی به زائران اربعین در مرز باشماق هستند.

امسال با تصمیم وزارت کشور، مرز باشماق مریوان برای اولین بار جهت تردد زائران اربعین انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha