۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84878434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام ایالتی آمریکا: خشونت و اختلال انتخابات میاندوره‌ای را تهدید می کند

تهران – ایرنا – یک مقام ارشد ایالت میشیگان مهم ترین نگرانی و تهدید در انتخابات میاندوره ای پیش رو در آمریکا را آشوب و اختلال در برگزاری این انتخابات دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشت: «جوسلین بنسون» (Jocelyn Benson) مقام ارشد ایالت میشیگان و یکی از ناظران و مسئولان انتخاباتی دراین ایالت آمریکا، گفت که مسئولان انتخاباتی در آمریکا، خشونت و اختلال بالقوه را بزرگترین تهدید در برگزاری انتخابات میاندوره ای ماه نوامبر (آبان ماه) در این کشور می دانند.

به گفته این مقام دولتی از حزب دموکرات، مسئولان انتخاباتی از هردو حزب دموکرات و جمهوریخواه با مقام های پلیس و دیگر مقام های برقرار کننده نظم عمومی در ارتباط هستند تا از برگزاری انتخابات در هشتم ماه نوامبر (۱۷ آبان ماه) در برابر اخلالگران و آشوب طلبان محافظت کرده و به این قبیل افراد یادآورد شوند که رفتار اغتشاش طلبانه آنان چه عواقبی در پی خواهد  داشت.

بنابراین گزارش بنسون با واهمه از آنچه در جریان برگزاری و اعلام نتایج  انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا توسط هواداران سفید پوست ترامپ در ششم ژانویه ۲۰۲۱ برابر با ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ روی داد، گفت: ما در هرزمینه ای و بیش از هر زمان دیگری خود را برای برگزاری این انتخابات آماده کرده ایم.

به نوشته این رسانه، ایالت میشیگان طی سال های اخیر به کانون توجه موارد  ارتکاب جرم در سطوح بالا در زمینه های مرتبط با مسائل  انتخابات بدل شده است، همچنین در جریان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا یک گروه از افراد مسلح حامی ترامپ قصد ربودن «گرچن وایتمر» (Gretchen Whitmer) فرماندار این ایالت را داشتند که پلیس درنهایت ۱۳ نفر از این افراد را دستگیر کرد.

مقام ایالتی آمریکا: خشونت و اختلال انتخابات میاندوره‌ای را تهدید می کند
گروه مسلح هوادار ترامپ درجریان برگزاری انتخابات 2020 آمریکا قصد ربودن فرماندار ایالت میشیگان را داشتند

این گزارش می افزاید: اشاره این مقام ارشد میشیگان به وجود خطر اختلال در روند رای گیری در آمریکا درمورد فروش برخی دستگاه های رای گیری در سایت های اینترنتی از جمله تارنمای «eBay» است.

مقام ایالتی آمریکا: خشونت و اختلال انتخابات میاندوره‌ای را تهدید می کند
فروش دستگاه اخذ رای گیری در سایت های خرید و فروش در آمریکا گزارش شده

انتخابات میاندوره ای آمریکا براساس برنامه اعلام شده، قرار است ۱۷ آبان ماه برگزار شود و بسیاری از تحلیلگران شکست حزب دموکرات و از دست دادن اکثریت در دو مجلس سنا  و نمایندگان را به علت ضعف دولت بایدن، پیش بینی می کنند.

در این دور از انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان، ۳۵ کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا و همچنین انتخاب برخی فرمانداران ایالتی آمریکا به رقابت نامزدها گذارده می شود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha