نوسازی شبکه آبرسانی استان سمنان یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: نوسازی و بهسازی شبکه آب‌رسانی در استان بر پایه برآوردها یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محمد طاهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شبکه‌های آب آشامیدنی در بخش شهری و روستایی استان سمنان نیاز به پهنه‌بندی و اصلاح شبکه به طول ۲‌هزار  کیلومتر دارد.

وی ادامه داد: سالانه باید دست کم ۱۰۰ کیلومتر اصلاح شبکه در استان سمنان انجام شود که اکنون به دلیل کمبود اعتبار سالانه ۵۰ کیلومتر اصلاح شبکه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ۲۸۱ هزار و ۵۶۰ مشترک شهری و ۷۱ هزار و ۳۸۱ مشترک روستایی دارد و بخش‌زیادی از مصرف آب  در شهرهای استان سمنان در بخش خانگی است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اظهار داشت: کاهش بارندگی موجب کاهش منابع‌ آب‌های سطحی و خروجی آب قنوات و چشمه‌ها شده است و در این شرایط مدیریت مصرف آب و نوسازی شبکه آبرسانی از جمله اقدامات ضروری است.

وی یادآور شد: خروجی آب چشمه روزیه سمنان از ۵۴۰ لیتر بر ثانیه در سال گذشته به ۳۴۵ لیتر در ثانیه در تابستان سالجاری کاهش یافته است.

طاهری افزود: ورودی آب چشمه گل‌رود از منابع تامین آب شهر سمنان نیز از ۱۶۰ به ۱۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته و در این شرایط صرفه‌جویی در مصرف آب راهکار گذر از تنش آبی در تابستان امسال است.

وی تصریح کرد: نیاز آب آشامیدنی استان سمنان ۹۸۵ لیتر بر ثانیه، اما ظرفیت تامین آب استان ۸۳۰ لیتر بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اضافه کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف مانند استفاده از سردوش‌های استاندارد در حمام و روشویی و  استفاده از سایبان برای کولرهای آبی، از جمله راهکارهای مدیریت مصرف آب است.

به گزارش ایرنا، استفاده از سایبان برای کولرهای آبی در شهرهای گرم استان، استفاده از سرشیرهای مخلوط و انتقال آبیاری فضای سبز از روز به ساعات شب، برخی از توصیه ها برای صرفه‌جویی در مصرف آب است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha