۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 84878325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خشکسالی ۸۵۰ میلیارد تومان به زمین‌های کشاورزی  بروجرد خسارت زد

بروجرد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: خشکسالی ۸۵۰ میلیارد تومان به زمین‌های کشاورزی، باغی و بخش دامپروری این شهرستان خسارت زد.

جواد گودرزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خسارت خشکسالی در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در کل استان سه هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که سهم بروجرد ۸۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است
وی اظهار داشت: خسارت ناشی از خشکسالی در همه سطوح مانند دام وابسته به کشاورزی، باغات و زمین‌های کشاورزی است.

گودرزی بیان کرد: برغم ممنوعیت کشت محصولات آب‌ بر مانند برنج، هندوانه اما کاهش نزولات آسمانی در ۲ سال اخیر منجر به خسارات فراوان به انواع محصولات کشاورزی و باغی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: خشکسالی تولید انواع محصولات کشاورزی را با کاهش چشمگیری در همه بخش ها مواجه خواهد نمود.

گودرزی افزود: سالانه ۱۰هزار میلیارد ریال انواع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان بروجرد با ۶۹ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کند.

وی اظهار داشت: از مجموع  ۶۹ هزارهکتار زمین زراعی و باغی ۳۵هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار تن از جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی و باغبانی بیان کرد: این تعداد در ۲۳۲ روستای سه بخش مرکزی، شیروان  و اشترینان بروجرد فعالیت دارند.

گودرزی اضافه کرد: حدود ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان را باغات تشکیل داده که با  تولید انواع میوه مانند سیب پاییزه، گلاب، گردو، بادام، هلو و انگور ،آلبالو،گیلاس، نقش مهمی در تامین بازار شهزستان دارد.

وی ادامه داد: ۳۸ مزرعه پرورش ماهی سرد آبی فعال است که زمینه اشتغال ۴۰۰ جوینده کار را فراهم و سالانه ۲هزار تن انواع ماهی سردآبی را روانه بازار مصرف می کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha