۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۴:۳۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84878195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انصارالله:  به عربستان برای توقیف نفتکش‌های یمنی پاسخ مناسب می دهیم

تهران- ایرنا- مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن یکشنبه شب متعهد شد در صورت ادامه توقیف نفتکش‌های یمنی توسط ائتلاف سعودی، پاسخ مناسب را نشان خواهد داد.

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی "المسیره" یمن، المشاط تصریح کرد: در صورتی که کشتی های حامل سوخت [وارد الحدیده] نشود، با اعضای شورای عالی سیاسی مشورت می شود تا تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

وی درباره ترحک شورای انتقالی جنوب برای کنترل استان‌های جنوبی نیز گفت: با خداوند عهد بستیم که کشورمان را حفظ کنیم و و از اتحاد و استقلال آن بریا دستیابی به حاکمیت کامل یمن دفاع کنیم.

المشاط تصریح کرد تا زنمانی که ارتش جمهوری یمن [اشاره به نیروهای جنبش انصارالله] وجود دارد، ما آمادگی تحمل سختی‌ها و مشکلات را داریم و هیچ قدرتی نمی تواند اتحاد ما را از میان ببرد.

المشاط اقدامات اتخاذ شده از سوی ائتلاف در استان‌های جنوبی یمن را اقدامات اشغالگرانه دانست که مشروعیت ندارد.

وی این اقدام را دلیلی برای ادامه جهاد ارتش و کمیته‌های مردمی برای آزادسازی کامل خاک یمن اعلام کرد.

المشاط بروز مشکلات در استان‌های جنوبی را به دخالت‌های خارجی مرتبط دانست و تصریح کرد که اگر این دخالت‌ها وجود نداشت، این مشکلات کاملا حل می شد.

رییس شورای عالی سیاسی یمن ضمن درخواست از مزدوران وابسته به کشورهای متجاوز برای پیوستن به عفو عمومی اعلام شده از سوی این گروه، افزود: دروازه عفو همچنان [به روی شما] باز است، جاه طلبی‌های متجاوزان و اشغالگران (اشاره به ائتلاف سعودی) در برهه اخیر بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

انصارالله یمن روز پنجشنبه اعلام کرد که شمار کشتی‌هایی که همچنان در توقیف ائتلاف عربی است، به ۹ عدد رسیده است.

این ۹ فروند کشتی پس از آن افزایش یافت که این گروه یمنی از توقیف ۴ فروند کشتی جدید خبر داد که در مسیر خود به سوی بندر الحدیده در غرب یمن توسط ائتلاف توقیف شدند.

توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمن پس از آن اعلام می شود که هانس گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن چهارشنبه شب خطاب به طرفهای درگیر در این کشور گفت: از آنها میخواهم از فرصت آتش‌بس تمدید شده نهایت استفاده را برای تعهد و پایبندی کامل برای پایان دادن به درگیری ببرند.

توقیف کشتی‌های سوخت یکی از موارد نقض آتش بس است که سازمان ملل متحد برای سومین بار طرف‌های درگیر در یمن را به تمدید دوماهه آتش‌بس متقاعد کرده است.

از مهمترین مفاد آتش بس اعلام شده از فروردین ماه سال جاری، ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

گراندبرگ ۱۲ خرداد ماه برای دومین بار، از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن خبر داد.

نخستین دور از آتش بس دوم آوریل (۱۳ فروردین ماه) توسط گراندبرگ در یمن برقرار شد و تاکنون سه دور از آن تمدید شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha